2016年10月2日 星期日

以西結書3:12-15



3:12 那時,靈將我舉起,我就聽見在我身後有震動轟轟的聲音,說:「從耶和華的所在顯出來的榮耀是該稱頌的!」
3:13 我又聽見那活物翅膀相碰,與活物旁邊輪子旋轉震動轟轟的響聲。
3:14 於是靈將我舉起,帶我而去。我心中甚苦,靈性忿激,並且耶和華的靈(原文是手)在我身上大有能力。
 3:15 我就來到提勒‧亞畢,住在迦巴魯河邊被擄的人那裡,到他們所住的地方,在他們中間憂憂悶悶地坐了七日。

Then the Spirit lifted me up, and I heard behind me the voice of a great earthquake: “Blessed be the glory of the Lord from its place!”  It was the sound of the wings of the living creatures as they touched one another, and the sound of the wheels beside them, and the sound of a great earthquake.  The Spirit lifted me up and took me away, and I went in bitterness in the heat of my spirit, the hand of the Lord being strong upon me.  And I came to the exiles at Tel-abib, who were dwelling by the Chebar canal, and I sat where they were dwelling. And I sat there overwhelmed among them seven days.

***********

    這是先知感受到聖靈運行的力量之反應雖然是一種各人性的經驗但是卻是可以與人的內在情緒有互動就像先知所說:「我心中甚苦,靈性忿激,並且耶和華的靈(原文是手)在我身上大有能力。」

    希望你也能經歷這有大能的聖靈,因為聖靈將上帝的拯救實現在我們身上,也激憤我們活出上帝的兒女之形像,來歸榮耀給上帝!而我們能信靠主,也是聖靈的作為!我們因著聖靈的啟示就高舉耶穌基督是主,正如這裡所說:「從耶和華的所在顯出來的榮耀是該稱頌的!」

    我們的信仰的起源就是來自聖靈讓我們活在祂的帶領之下來榮耀上帝

沒有留言: