2016年10月5日 星期三

以西結書6:8-10



6:8 你們分散在各國的時候,我必在列邦中使你們有剩下脫離刀劍的人。
6:9 那脫離刀劍的人必在所擄到的各國中記念我,為他們心中何等傷破,是因他們起淫心,遠離我,眼對偶像行邪淫。他們因行一切可憎的惡事,必厭惡自己。
6:10 他們必知道我是耶和華;我說要使這災禍臨到他們身上,並非空話。

8 "Yet I will leave some of you alive. When you have among the nations some who escape the sword, and when you are scattered through the countries, 9 then those of you who escape will remember me among the nations where they are carried captive, how I have been broken over their whoring heart that has departed from me and over their eyes that go whoring after their idols. And they will be loathsome in their own sight for the evils that they have committed, for all their abominations. 10 And they shall know that I am the Lord. I have not said in vain that I would do this evil to them."

**********

    上帝會留下餘民,他們想起這段歷史,會知道上帝是真,也會悔改。正如第9節所說:「那脫離刀劍的人必在所擄到的各國中記念我,為他們心中何等傷破,是因他們起淫心,遠離我,眼對偶像行邪淫。他們因行一切可憎的惡事,必厭惡自己。」

    這節也表達了造物者很特殊的感情,祂居然為了以色列人變心去拜偶像而覺得「內心破碎」。而這些被擄的以色列人會因為想起上帝的痛心,而厭惡自己過去的作為。以致他們真的肯定的悔改:「他們必知道我是耶和華;我說要使這災禍臨到他們身上,並非空話。」

    也因此,我們要快快悔改歸向上帝,不要沉溺在罪中,不要以其他代替耶和華上帝,尤其是不要看財富比上帝重要!

沒有留言: