2016年10月7日 星期五

以西結書8:1-4



8:1 第六年六月初五日,我坐在家中;猶大的眾長老坐在我面前。在那裡主耶和華的靈(原文是手)降在我身上。
8:2 我觀看,見有形像彷彿火的形狀,從他腰以下的形狀有火,從他腰以上有光輝的形狀,彷彿光耀的精金。
8:3 他伸出彷彿一隻手的樣式,抓住我的一綹頭髮,靈就將我舉到天地中間,在上帝的異象中,帶我到耶路撒冷朝北的內院門口,在那裡有觸動主怒偶像的坐位,就是惹動忌邪的。
8:4 誰知,在那裡有以色列上帝的榮耀,形狀與我在平原所見的一樣。

1 In the sixth year, in the sixth month, on the fifth day of the month, as I sat in my house, with the elders of Judah sitting before me, the hand of the Lord God fell upon me there. 2 Then I looked, and behold, a form that had the appearance of a man. Below what appeared to be his waist was fire, and above his waist was something like the appearance of brightness, like gleaming metal. 3 He put out the form of a hand and took me by a lock of my head, and the Spirit lifted me up between earth and heaven and brought me in visions of God to Jerusalem, to the entrance of the gateway of the inner court that faces north, where was the seat of the image of jealousy, which provokes to jealousy. 4 And behold, the glory of the God of Israel was there, like the vision that I saw in the valley.

***********

    第六年六月初五日,就是西元前592917日。距離以西結蒙召十四個月。如果先知的左右側臥是不重複的(左邊390天、右邊40天),那這個異象就發生在右邊側臥期間。

    長老們來找以西結恐並非解決被擄之地的疑難雜症,而是想要知道祖國的狀況,以及自己是否可以回到祖國。可惜上帝給的異象顯示了祖國毀滅之必然。這些被擄的人不會希望聽到祖國毀滅,他們當然希望祖國復興,這樣他們就有機會可以回國,不會真正變成亡國奴。

    然而以西結在異象中,被上帝由巴比倫帶到遙遠的耶路撒冷聖殿。令人震撼的是,上帝的榮耀的聖殿中,竟然有令上帝忌妒、憤怒的偶像,人們就這樣直接冒犯上帝。這也表示猶大滅亡是必然的,不是上帝不保護他們,是自己惹怒上帝。

    同樣今日我們要棄絕偶像才能討上帝喜悅蒙上帝賜福我們會說我們哪來的偶像呢只要我們看一些事物超過上帝那就是我們的偶像甚至自我中心也是偶像崇拜看自己超過上帝就是偶像上帝必定發怒

沒有留言: