2017年11月20日 星期一

以賽亞書51:1-8



51:1 你們這追求公義、尋求耶和華的,當聽我言!你們要追想被鑿而出的磐石,被挖而出的巖穴。
51:2
要追想你們的祖宗亞伯拉罕和生養你們的撒拉;因為亞伯拉罕獨自一人的時候,我選召他,賜福與他,使他人數增多。
51:3
耶和華已經安慰錫安和錫安一切的荒場,使曠野像伊甸,使沙漠像耶和華的園囿;在其中必有歡喜、快樂、感謝,和歌唱的聲音。
51:4
我的百姓啊,要向我留心;我的國民哪,要向我側耳;因為訓誨必從我而出;我必堅定我的公理為萬民之光。
51:5
我的公義臨近;我的救恩發出。我的膀臂要審判萬民;海島都要等候我,倚賴我的膀臂。
51:6
你們要向天舉目,觀看下地;因為天必像煙雲消散,地必如衣服漸漸舊了;其上的居民也要如此死亡(如此死亡:或譯像蠓蟲死亡)。惟有我的救恩永遠長存;我的公義也不廢掉。
51:7
知道公義、將我訓誨存在心中的民,要聽我言!不要怕人的辱罵,也不要因人的毀謗驚惶。
51:8
因為蛀蟲必咬他們,好像咬衣服;蟲子必咬他們,如同咬羊絨。惟有我的公義永遠長存,我的救恩直到萬代。

Listen to me, you that pursue righteousness,
you that seek the Lord.
Look to the rock from which you were hewn,
and to the quarry from which you were dug.
2
Look to Abraham your father
and to Sarah who bore you;
for he was but one when I called him,
but I blessed him and made him many.
3
For the Lord will comfort Zion;
he will comfort all her waste places,
and will make her wilderness like Eden,
her desert like the garden of the Lord;
joy and gladness will be found in her,
thanksgiving and the voice of song.

4
Listen to me, my people,
and give heed to me, my nation;
for a teaching will go out from me,
and my justice for a light to the peoples.
5
I will bring near my deliverance swiftly,
my salvation has gone out
and my arms will rule the peoples;
the coastlands wait for me,
and for my arm they hope.
6
Lift up your eyes to the heavens,
and look at the earth beneath;
for the heavens will vanish like smoke,
the earth will wear out like a garment,
and those who live on it will die like gnats;
but my salvation will be forever,
and my deliverance will never be ended.

7
Listen to me, you who know righteousness,
you people who have my teaching in your hearts;
do not fear the reproach of others,
and do not be dismayed when they revile you.
8
For the moth will eat them up like a garment,
and the worm will eat them like wool;
but my deliverance will be forever,
and my salvation to all generations.

************


    正如上帝透過先知以賽亞說:「惟有我的救恩永遠長存;我的公義也不廢掉。」「惟有我的公義永遠長存,我的救恩直到萬代。

    遵行上帝旨意的人,不是自己來的,是要靠上帝的公義和救恩。所以,人能夠信主,是因為上帝的恩典和憐憫!

沒有留言: