2017年11月21日 星期二

以賽亞書51:12-16



51:12 惟有我,是安慰你們的。你是誰,竟怕那必死的人?怕那要變如草的世人?
51:13
卻忘記鋪張諸天、立定地基、創造你的耶和華?又因欺壓者圖謀毀滅要發的暴怒,整天害怕,其實那欺壓者的暴怒在哪裡呢?
51:14
被擄去的快得釋放,必不死而下坑;他的食物也不致缺乏。
51:15
我是耶和華你的上帝攪動大海,使海中的波浪匉訇萬軍之耶和華是我的名。
51:16
我將我的話傳給你,用我的手影遮蔽你,為要栽定諸天,立定地基,又對錫安說:你是我的百姓。

12
I, I am he who comforts you;
why then are you afraid of a mere mortal who must die,
a human being who fades like grass?
13
You have forgotten the Lord, your Maker,
who stretched out the heavens
and laid the foundations of the earth.
You fear continually all day long
because of the fury of the oppressor,
who is bent on destruction.
But where is the fury of the oppressor?
14
The oppressed shall speedily be released;
they shall not die and go down to the Pit,
nor shall they lack bread.
15
For I am the Lord your God,
who stirs up the sea so that its waves roar—
the Lord of hosts is his name.
16
I have put my words in your mouth,
and hidden you in the shadow of my hand,
stretching out the heavens
and laying the foundations of the earth,
and saying to Zion, “You are my people.”

************

    上帝藉由自己的大能來宣告祂拯救的決心,要猶大百姓敬畏和倚靠上帝,尋求上帝的安慰,不具要懼怕人的威脅,不要懼怕君王,因為上帝勝過這一切,祂是掌管萬有的上帝。

    也因此,上帝透過耶穌基督來撿選我們成為他的兒女,是多麼有福啊!雖然,會受到許多的逼迫,主耶穌也勉勵過門徒:「那殺身體、不能殺靈魂的,不要怕他們;惟有能把身體和靈魂都滅在地獄裡的,正要怕他。」(馬太福音10:28

    同樣,今日我們要是真的敬畏上帝,我們必定有勇氣來面對從人而來的壓力、脅迫、傷害、…。因此,我們要常存敬畏上帝的心,就可以成為的得勝的兒女,不怕惡人的攻擊!

沒有留言: