2017年11月22日 星期三

以賽亞書52:1-6



52:1 錫安哪,興起!興起!披上你的能力!聖城耶路撒冷啊,穿上你華美的衣服!因為從今以後,未受割禮、不潔淨的必不再進入你中間。
52:2
耶路撒冷啊,要抖下塵土!起來坐在位上!錫安被擄的居民(原文是女子)哪,要解開你頸項的鎖鍊!
52:3
耶和華如此說:「你們是無價被賣的,也必無銀被贖。
52:4
主耶和華如此說:起先我的百姓下到埃及,在那裡寄居,又有亞述人無故欺壓他們。
52:5
耶和華說:我的百姓既是無價被擄去,如今我在這裡做甚麼呢?耶和華說:轄制他們的人呼叫,我的名整天受褻瀆。
52:6
所以,我的百姓必知道我的名;到那日他們必知道說這話的就是我。看哪,是我!」

Awake, awake,
put on your strength, O Zion!
Put on your beautiful garments,
O Jerusalem, the holy city;
for the uncircumcised and the unclean
shall enter you no more.
2
Shake yourself from the dust, rise up,
O captive Jerusalem;
loose the bonds from your neck,
O captive daughter Zion!

3 For thus says the Lord: You were sold for nothing, and you shall be redeemed without money. 4For thus says the Lord God: Long ago, my people went down into Egypt to reside there as aliens; the Assyrian, too, has oppressed them without cause. 5Now therefore what am I doing here, says the Lord, seeing that my people are taken away without cause? Their rulers howl, says the Lord, and continually, all day long, my name is despised. 6Therefore my people shall know my name; therefore in that day they shall know that it is I who speak; here am I.

***********

    上帝雖然因為以色列人犯罪而懲罰他們,甚至是滅國被擄。但是,上帝必不會放棄祂的子民,祂必要救他們脫離轄制者的手,使他們重新回到上帝的懷抱,成為上帝的子民。

    然而上帝所關心的不只是以色列人,而是全人類,祂透過以色列來拯救萬民,因為祂是萬國萬民的上帝。也因此主耶穌的大使命會說:「所以,你們要去,使萬民作我的門徒,奉父、子、聖靈的名給他們施洗(或譯:給他們施洗,歸於父、子、聖靈的名)。」(馬太福音2819節)

    而成為耶穌基督的門徒,就是成為上帝的兒女,在耶穌基督裡尊上帝為大!從悖逆犯罪,轉變成歸回上帝,那才是真正得上帝的拯救。

    

沒有留言: