2021年4月14日 星期三

路加福音9:21-27

 


9:21 耶穌切切地囑咐他們,不可將這事告訴人,
9:22
又說:「人子必須受許多的苦,被長老、祭司長、和文士棄絕,並且被殺,第三日復活。」
9:23
耶穌又對眾人說:「若有人要跟從我,就當捨己,天天背起他的十字架來跟從我。
9:24
因為,凡要救自己生命(生命:或譯靈魂;下同)的,必喪掉生命;凡為我喪掉生命的,必救了生命。
9:25
人若賺得全世界,卻喪了自己,賠上自己,有甚麼益處呢?
9:26
凡把我和我的道當作可恥的,人子在自己的榮耀裡,並天父與聖天使的榮耀裡降臨的時候,也要把那人當作可恥的。
9:27
我實在告訴你們,站在這裡的,有人在沒嘗死味以前,必看見上帝的國。」

 

21 Jesus strictly warned them not to tell this to anyone. 22 And he said, “The Son of Man must suffer many things and be rejected by the elders, the chief priests and the teachers of the law, and he must be killed and on the third day be raised to life.”

23 Then he said to them all: “Whoever wants to be my disciple must deny themselves and take up their cross daily and follow me. 24 For whoever wants to save their life will lose it, but whoever loses their life for me will save it. 25 What good is it for someone to gain the whole world, and yet lose or forfeit their very self? 26 Whoever is ashamed of me and my words, the Son of Man will be ashamed of them when he comes in his glory and in the glory of the Father and of the holy angels.

27 “Truly I tell you, some who are standing here will not taste death before they see the kingdom of God.”

 

**************

 

    這是何等榮美的應許:「我實在告訴你們,站在這裡的,有人在沒嘗死味以前,必看見上帝的國。」

 

    是的!我們在基督裡,必定看見上帝國!因為上帝國就是上帝掌權的地方,上帝的榮美與公義的彰顯!只要我們勇敢跟隨主,必能感受到主耶穌復活的大能!正如主耶穌所說:「凡為我喪掉生命的,必救了生命。」

 

    正如希伯來書121-2節說:「我們既有這許多的見證人,如同雲彩圍著我們,就當放下各樣的重擔,脫去容易纏累我們的罪,存心忍耐,奔那擺在我們前頭的路程,仰望為我們信心創始成終的耶穌(或譯:仰望那將真道創始成終的耶穌)。他因那擺在前面的喜樂,就輕看羞辱,忍受了十字架的苦難,便坐在上帝寶座的右邊。」

 

 

 

沒有留言: