2016年6月1日 星期三

撒迦利亞書2:1-5



2:1 我又舉目觀看,見一人手拿準繩。
2:2 我說:「你往哪裡去?」他對我說:「要去量耶路撒冷,看有多寬多長。」
2:3 與我說話的天使去的時候,又有一位天使迎著他來,
2:4 對他說:「你跑去告訴那少年人說,耶路撒冷必有人居住,好像無城牆的鄉村,因為人民和牲畜甚多。
2:5 耶和華說:我要作耶路撒冷四圍的火城,並要作其中的榮耀。」

And I lifted my eyes and saw, and behold, a man with a measuring line in his hand!  Then I said, "Where are you going?" And he said to me, "To measure Jerusalem, to see what is its width and what is its length." And behold, the angel who talked with me came forward, and another angel came forward to meet him and said to him, "Run, say to that young man, 'Jerusalem shall be inhabited as villages without walls, because of the multitude of people and livestock in it. And I will be to her a wall of fire all around, declares the Lord, and I will be the glory in her midst. '"

*********

    上帝要使敗落的耶路撒冷再次被建造起來,這是上帝要以色列人知道:上帝並不是永遠棄絕他們。上帝要再一次復興他們,使他們得以再被高舉,只要他們肯悔改歸向上帝。

    以色列人可以歸回故土重建新的耶路撒冷上帝也可使人重生離開罪惡上帝的救贖是必定成就的

    讓我們相信上帝在基督裡的拯救是必定成就的
    


沒有留言: