2016年6月3日 星期五

撒迦利亞書5:1-4



5:1 我又舉目觀看,見有一飛行書卷。
5:2 他問我說:「你看見甚麼?」我回答說:「我看見一飛行的書卷,長二十肘,寬十肘。」
5:3 他對我說:「這是發出行在遍地上的咒詛。凡偷竊的必按卷上這面的話除滅;凡起假誓的必按卷上那面的話除滅。
5:4 萬軍之耶和華說:我必使這書卷出去,進入偷竊人的家和指我名起假誓人的家,必常在他家裡,連房屋帶木石都毀滅了。」

Again I lifted my eyes and saw, and behold, a flying scroll!  And he said to me, "What do you see?" I answered, "I see a flying scroll. Its length is twenty cubits, and its width ten cubits."  Then he said to me, "This is the curse that goes out over the face of the whole land. For everyone who steals shall be cleaned out according to what is on one side, and everyone who swears falsely shall be cleaned out according to what is on the other side.  I will send it out, declares the Lord of hosts, and it shall enter the house of the thief, and the house of him who swears falsely by my name. And it shall remain in his house and consume it, both timber and stones."

******************

    這個異象說明上帝的審判是明確的不在於罪的大小即使是偷竊和起假誓也必被除滅

    也因此我們要常常靠耶穌基督的寶血來喜潔淨我們的一切罪不管是大罪或小罪一一在主面前尋求幫助讓我們成為聖潔無有瑕疵的人


沒有留言: