2016年6月2日 星期四

撒迦利亞書3:6-10



3:6 耶和華的使者告誡約書亞說:
3:7 「萬軍之耶和華如此說:你若遵行我的道,謹守我的命令,你就可以管理我的家,看守我的院宇;我也要使你在這些站立的人中間來往。
3:8 大祭司約書亞啊,你和坐在你面前的同伴都當聽。(他們是作預兆的。)我必使我僕人大衛的苗裔發出。
3:9 看哪,我在約書亞面前所立的石頭,在一塊石頭上有七眼。萬軍之耶和華說:我要親自雕刻這石頭,並要在一日之間除掉這地的罪孽。
3:10 當那日,你們各人要請鄰舍坐在葡萄樹和無花果樹下。這是萬軍之耶和華說的。」

And the angel of the Lord solemnly assured Joshua, "Thus says the Lord of hosts:If you will walk in my ways and keep my charge, then you shall rule my house and have charge of my courts, and I will give you the right of access among those who are standing here. Hear now, O Joshua the high priest, you and your friends who sit before you, for they are men who are a sign:behold, I will bring my servant the Branch. For behold, on the stone that I have set before Joshua, on a single stone with seven eyes, I will engrave its inscription, declares the Lord of hosts, and I will remove the iniquity of this land in a single day. In that day, declares the Lord of hosts, every one of you will invite his neighbor to come under his vine and under his fig tree."

*********

    上帝不僅將任務給約書亞,也預言將來耶穌降生所要做的事:「我必使我僕人大衛的苗裔發出看哪,我在約書亞面前所立的石頭,在一塊石頭上有七眼。萬軍之耶和華說:我要親自雕刻這石頭,並要在一日之間除掉這地的罪孽。」

    而耶穌基督在十字架上所完成的,就是「在一日之間除掉這地的罪孽」!而且基督一次的獻上,就成就了永遠的潔淨,使屬乎基督的人都成了聖潔,可以站在上帝面前,服事上帝。

    因此屬上帝之人的聖潔是要靠耶穌基督而來的不是人可以自己努力來的


沒有留言: