2016年8月14日 星期日

啟示錄3:19-20


14 'To the angel of the church in Laodicea write:These are the words of the Amen, the faithful and true witness, the ruler of God's creation. 15 I know your deeds, that you are neither cold nor hot. I wish you were either one or the other! 16 So, because you are lukewarm—neither hot nor cold—I am about to spit you out of my mouth. 17 You say, 'I am rich; I have acquired wealth and do not need a thing.' But you do not realize that you are wretched, pitiful, poor, blind and naked. 18 I counsel you to buy from me gold refined in the fire, so you can become rich; and white clothes to wear, so you can cover your shameful nakedness; and salve to put on your eyes, so you can see.19 Those whom I love I rebuke and discipline. So be earnest and repent. 20 Here I am! I stand at the door and knock. If anyone hears my voice and opens the door, I will come in and eat with that person, and they with me.' Revelation 3:14-203:19 凡我所疼愛的,我就責備管教他;所以你要發熱心,也要悔改。
3:20 看哪,我站在門外叩門,若有聽見我聲音就開門的,我要進到他那裡去,我與他,他與我一同坐席。

**********

    許多基督徒常常用自己的想法服事上帝是很熱心沒有錯但是不討上帝喜悅,更可怕是不聽牧者的勸告,還以為牧者攔阻他服事。其實他若明白服事的真義,就不會以為牧者攔阻他。

    就像這裡的經文所說:你要發熱心,也要悔改。所謂「悔改」就是歸向上帝,以上帝的方式來服事上帝,而不是以自己的方式來服事上帝!

    而上帝的方式事上帝主動來引導我們,正如這裡經文告訴我們:「看哪,我站在門外叩門,若有聽見我聲音就開門的,我要進到他那裡去,我與他,他與我一同坐席。」

    是主自己要進入我們的生命我們才能夠真正享受基督裡的新生命因為救恩是上帝找人不是人找上帝

沒有留言: