2020年5月9日 星期六

申命記32:48-52


32:48 當日,耶和華吩咐摩西說:
32:49
「你上這亞巴琳山中的尼波山去,在摩押地與耶利哥相對,觀看我所要賜給以色列人為業的迦南地。
32:50
你必死在你所登的山上,歸你列祖(原文是本民)去,像你哥哥亞倫死在何珥山上,歸他的列祖一樣。
32:51
因為你們在尋的曠野,加低斯的米利巴水,在以色列人中沒有尊我為聖,得罪了我。
32:52
我所賜給以色列人的地,你可以遠遠地觀看,卻不得進去。」

48 On that same day the Lord told Moses, 49 “Go up into the Abarim Range to Mount Nebo in Moab, across from Jericho, and view Canaan, the land I am giving the Israelites as their own possession. 50 There on the mountain that you have climbed you will die and be gathered to your people, just as your brother Aaron died on Mount Hor and was gathered to his people. 51 This is because both of you broke faith with me in the presence of the Israelites at the waters of Meribah Kadesh in the Desert of Zin and because you did not uphold my holiness among the Israelites. 52 Therefore, you will see the land only from a distance; you will not enter the land I am giving to the people of Israel.”
Footnotes:

*********

    上帝告訴摩西的話也是今日我們要警戒領受的:「因為你們在尋的曠野,加低斯的米利巴水,在以色列人中沒有尊我為聖,得罪了我。我所賜給以色列人的地,你可以遠遠地觀看,卻不得進去。」

    這有告訴我們事奉上帝要存敬畏的心,不可以放縱我們的情緒和情慾,若不在這些事上小心,我們是會得罪上帝,造成我們永遠的遺憾,正如摩西、亞倫一般,事奉上帝那麼久,卻無法進入應許之地!正如希伯來書作者勸戒我們:「所以我們既得了不能震動的國,就當感恩,照上帝所喜悅的,用虔誠、敬畏的心事奉上帝。因為我們的上帝乃是烈火。」(希伯來書12:28-29

    因此,我們來到上帝面前要恭敬,要尊上帝為聖,尊主為大,不可以因為他的慈愛和賜給我們自由而隨意妄為!





沒有留言: