2021年6月29日 星期二

約翰福音18:19-24

 

18:19 大祭司就以耶穌的門徒和他的教訓盤問他。
18:20
耶穌回答說:「我從來是明明地對世人說話。我常在會堂和殿裡,就是猶太人聚集的地方教訓人;我在暗地裡並沒有說甚麼。
18:21
你為甚麼問我呢?可以問那聽見的人,我對他們說的是甚麼;我所說的,他們都知道。」
18:22
耶穌說了這話,旁邊站著的一個差役用手掌打他,說:「你這樣回答大祭司嗎?」
18:23
耶穌說:「我若說的不是,你可以指證那不是;我若說的是,你為甚麼打我呢?」
18:24
亞那就把耶穌解到大祭司該亞法那裡,仍是捆著解去的。

 

19 Meanwhile, the high priest questioned Jesus about his disciples and his teaching.

20 “I have spoken openly to the world,” Jesus replied. “I always taught in synagogues or at the temple, where all the Jews come together. I said nothing in secret. 21 Why question me? Ask those who heard me. Surely they know what I said.”

22 When Jesus said this, one of the officials nearby slapped him in the face. “Is this the way you answer the high priest?” he demanded.

23 “If I said something wrong,” Jesus replied, “testify as to what is wrong. But if I spoke the truth, why did you strike me?” 24 Then Annas sent him bound to Caiaphas the high priest.

 

**************

 

    主耶穌知道自己的身分他也不辯解更不屈服因為祂本是主,人立的大祭司有怎麼樣呢?

 

    我們成為主耶穌的門徒更不可以苟且偷生,討好上位的人。因為主耶穌告訴我們:在將來上帝國實現的時候,我們要同基督做王,同享榮耀呢!

 

    重要的是我們要在眾人面前認耶穌基督為主,主在榮耀中才會認我們!

 

 

沒有留言: