2021年7月3日 星期六

約翰福音20:11-18

 


20:11 馬利亞卻站在墳墓外面哭。哭的時候,低頭往墳墓裡看,
20:12
就見兩個天使,穿著白衣,在安放耶穌身體的地方坐著,一個在頭,一個在腳。
20:13
天使對她說:「婦人,你為甚麼哭?」她說:「因為有人把我主挪了去,我不知道放在那裡。」
20:14
說了這話,就轉過身來,看見耶穌站在那裡,卻不知道是耶穌。
20:15
耶穌問她說:「婦人,為甚麼哭?你找誰呢?」馬利亞以為是看園的,就對他說:「先生,若是你把他移了去,請告訴我,你把他放在哪裡,我便去取他。」
20:16
耶穌說:「馬利亞。」馬利亞就轉過來,用希伯來話對他說:「拉波尼!」(拉波尼就是夫子的意思。)
20:17
耶穌說:「不要摸我,因我還沒有升上去見我的父。你往我弟兄那裡去,告訴他們說,我要升上去見我的父,也是你們的父,見我的上帝,也是你們的上帝。」
20:18
抹大拉的馬利亞就去告訴門徒說:「我已經看見了主。」她又將主對她說的這話告訴他們。

 

 11 Now Mary stood outside the tomb crying. As she wept, she bent over to look into the tomb 12 and saw two angels in white, seated where Jesus’ body had been, one at the head and the other at the foot.

13 They asked her, “Woman, why are you crying?”

“They have taken my Lord away,” she said, “and I don’t know where they have put him.” 14 At this, she turned around and saw Jesus standing there, but she did not realize that it was Jesus.

15 He asked her, “Woman, why are you crying? Who is it you are looking for?”

Thinking he was the gardener, she said, “Sir, if you have carried him away, tell me where you have put him, and I will get him.”

16 Jesus said to her, “Mary.”

She turned toward him and cried out in Aramaic, “Rabboni!” (which means “Teacher”).

17 Jesus said, “Do not hold on to me, for I have not yet ascended to the Father. Go instead to my brothers and tell them, ‘I am ascending to my Father and your Father, to my God and your God.’”

18 Mary Magdalene went to the disciples with the news: “I have seen the Lord!” And she told them that he had said these things to her.

 

**************

 

    主耶穌復活後將自己顯現給抹大拉的馬利亞因為她竟然為主耶穌的屍體不見而哀哭這是何等的愛啊

 

    可是哭泣過後眼睛卻明亮了,見兩個天使,穿著白衣,在安放耶穌身體的地方坐著,一個在頭,一個在腳。不僅這樣,天使對她說:「婦人,你為甚麼哭?」她說:「因為有人把我主挪了去,我不知道放在那裡。」

 

    這時候主耶穌對她說「婦人,為甚麼哭?你找誰呢?」馬利亞以為是看園的,就對他說:「先生,若是你把他移了去,請告訴我,你把他放在哪裡,我便去取他。」

 

    這時候主耶穌呼喚她的名字,她快快轉頭,發現是主耶穌!用希伯來話對他說:「拉波尼!」

 

    這是多美的一刻啊!竟然與復活的主相遇!

 

    抹大拉的馬利亞就去告訴門徒說:「我已經看見了主。」她又將主對她說的這話告訴他們。

 

    也因為這樣抹大拉的馬利亞被稱為使徒的使徒因為他是第一位與復活主相遇的人

 

 

沒有留言: