2021年7月4日 星期日

約翰福音20:24-29

 


20:24 那十二個門徒中,有稱為低土馬的多馬;耶穌來的時候,他沒有和他們同在。
20:25
那些門徒就對他說:「我們已經看見主了。」多馬卻說:「我非看見他手上的釘痕,用指頭探入那釘痕,又用手探入他的肋旁,我總不信。」
20:26
過了八日,門徒又在屋裡,多馬也和他們同在,門都關了。耶穌來,站在當中說:「願你們平安!」
20:27
就對多馬說:「伸過你的指頭來,摸(原文是看)我的手;伸出你的手來,探入我的肋旁。不要疑惑,總要信!」
20:28
多馬說:「我的主!我的上帝!」
20:29
耶穌對他說:「你因看見了我才信;那沒有看見就信的有福了。」

 

 24 Now Thomas (also known as Didymus[a]), one of the Twelve, was not with the disciples when Jesus came. 25 So the other disciples told him, “We have seen the Lord!”

But he said to them, “Unless I see the nail marks in his hands and put my finger where the nails were, and put my hand into his side, I will not believe.”

26 A week later his disciples were in the house again, and Thomas was with them. Though the doors were locked, Jesus came and stood among them and said, “Peace be with you!” 27 Then he said to Thomas, “Put your finger here; see my hands. Reach out your hand and put it into my side. Stop doubting and believe.”

28 Thomas said to him, “My Lord and my God!”

29 Then Jesus told him, “Because you have seen me, you have believed; blessed are those who have not seen and yet have believed.”

 

**************

 

    主耶穌的復活是可以檢驗的不是傳說或某人說而是耶穌基督的門徒可以共同見證的因為,主就對多馬說:「伸過你的指頭來,摸(原文是看)我的手;伸出你的手來,探入我的肋旁。不要疑惑,總要信!」

 

    多馬用手去碰觸與否不得而知,但是對多馬而言是不容置疑了,於是頌讚的承認說:「我的主!我的上帝!」

 

    然而主耶穌的回答更是重要,耶穌對多馬說:「你因看見了我才信;那沒有看見就信的有福了。」

 

    「那沒有看見就信的」不就是指我們這些後來信靠主的人嗎?《彼得前書》18-9節說:「你們雖然沒有見過他,卻是愛他;如今雖不得看見,卻因信他就有說不出來、滿有榮光的大喜樂;並且得著你們信心的果效,就是靈魂的救恩。」

 

    感謝主!他真的紀念我們,雖然我們不再當年的門徒中間,卻因這段話,讓我們今日也感受到主的同在,祂真是復活的主!

 

 

沒有留言: