2016年10月14日 星期五

以西結書13:17-23



13:17 「人子啊,你要面向本民中、從己心發預言的女子說預言,攻擊她們,
13:18 說主耶和華如此說:『這些婦女有禍了!她們為眾人的膀臂縫靠枕,給高矮之人做下垂的頭巾,為要獵取人的性命。難道你們要獵取我百姓的性命,為利己將人救活嗎?
13:19 你們為兩把大麥,為幾塊餅,在我民中褻瀆我,對肯聽謊言的民說謊,殺死不該死的人,救活不該活的人。』」
13:20 所以主耶和華如此說:「看哪,我與你們的靠枕反對,就是你們用以獵取人、使人的性命如鳥飛的。我要將靠枕從你們的膀臂上扯去,釋放你們獵取如鳥飛的人。
13:21 我也必撕裂你們下垂的頭巾,救我百姓脫離你們的手,不再被獵取,落在你們手中。你們就知道我是耶和華。
13:22 我不使義人傷心,你們卻以謊話使他傷心,又堅固惡人的手,使他不回頭離開惡道得以救活。
13:23 你們就不再見虛假的異象,也不再行占卜的事;我必救我的百姓脫離你們的手;你們就知道我是耶和華。」

17 "And you, son of man, set your face against the daughters of your people, who prophesy out of their own hearts. Prophesy against them 18 and say, Thus says the Lord God:Woe to the women who sew magic bands upon all wrists, and make veils for the heads of persons of every stature, in the hunt for souls! Will you hunt down souls belonging to my people and keep your own souls alive? 19 You have profaned me among my people for handfuls of barley and for pieces of bread, putting to death souls who should not die and keeping alive souls who should not live, by your lying to my people, who listen to lies.
20 "Therefore thus says the Lord God:Behold, I am against your magic bands with which you hunt the souls like birds, and I will tear them from your arms, and I will let the souls whom you hunt go free, the souls like birds. 21 Your veils also I will tear off and deliver my people out of your hand, and they shall be no more in your hand as prey, and you shall know that I am the Lord. 22 Because you have disheartened the righteous falsely, although I have not grieved him, and you have encouraged the wicked, that he should not turn from his evil way to save his life, 23 therefore you shall no more see false visions nor practice divination. I will deliver my people out of your hand. And you shall know that I am the Lord."

************

    上帝的審判就是要將女巫所做的巫術工具破壞掉,也要釋放被她們控制的人們。又指責這些女巫的巫術與上帝的意願相反,讓義人灰心,惡人繼續行惡不回頭。

    其實這也是假先知和假信仰的害人之處,使人無法真正進入基督裡面,只為一切虛空之觀念或做為所綑綁,沒有得著真正的拯救與自由。真的信仰是要人靠耶穌基督的恩惠,得上帝的拯救。不是靠知識、行為、法則、修練、,一切靠人不靠基督的終究要過去!

    真正的傳道者,是要引人就基督,領受聖靈,盼望永生,相信上帝的國終將實現勝過死亡權勢,使人在上帝國中與基督一同做王到永遠因為勝利是屬乎上帝與祂的子民

沒有留言: