2016年10月13日 星期四

以西結書12:17-28



12:17 耶和華的話又臨到我說:
12:18 「人子啊,你吃飯必膽戰,喝水必惶惶憂慮。
12:19 你要對這地的百姓說:主耶和華論耶路撒冷和以色列地的居民如此說,他們吃飯必憂慮,喝水必驚惶。因其中居住的眾人所行強暴的事,這地必然荒廢,一無所存。
12:20 有居民的城邑必變為荒場,地也必變為荒廢;你們就知道我是耶和華。」
12:21 耶和華的話臨到我說:
12:22 「人子啊,在你們以色列地怎麼有這俗語,說『日子遲延,一切異象都落了空』呢?
12:23 你要告訴他們說:『主耶和華如此說:我必使這俗語止息,以色列中不再用這俗語。』你卻要對他們說:『日子臨近,一切的異象必都應驗。』
12:24 從此,在以色列家中必不再有虛假的異象和奉承的占卜。
12:25 我─耶和華說話,所說的必定成就,不再耽延。你們這悖逆之家,我所說的話必趁你們在世的日子成就。這是主耶和華說的。」
12:26 耶和華的話又臨到我說:
12:27 「人子啊,以色列家的人說:『他所見的異象是關乎後來許多的日子,所說的預言是指著極遠的時候。』
12:28 所以你要對他們說:『主耶和華如此說:我的話沒有一句再耽延的,我所說的必定成就。這是主耶和華說的。』」

17 And the word of the Lord came to me:18 "Son of man, eat your bread with quaking, and drink water with trembling and with anxiety. 19 And say to the people of the land, Thus says the Lord God concerning the inhabitants of Jerusalem in the land of Israel: They shall eat their bread with anxiety, and drink water in dismay. In this way her land will be stripped of all it contains, on account of the violence of all those who dwell in it. 20 And the inhabited cities shall be laid waste, and the land shall become a desolation; and you shall know that I am the Lord."
21 And the word of the Lord came to me:22 "Son of man, what is this proverb that you have about the land of Israel, saying, 'The days grow long, and every vision comes to nothing'? 23 Tell them therefore, 'Thus says the Lord God:I will put an end to this proverb, and they shall no more use it as a proverb in Israel. ' But say to them, The days are near, and the fulfillment of every vision. 24 For there shall be no more any false vision or flattering divination within the house of Israel. 25 For I am the Lord; I will speak the word that I will speak, and it will be performed. It will no longer be delayed, but in your days, O rebellious house, I will speak the word and perform it, declares the Lord God."
26 And the word of the Lord came to me:27 "Son of man, behold, they of the house of Israel say, 'The vision that he sees is for many days from now, and he prophesies of times far off. ' 28 Therefore say to them, Thus says the Lord God: None of my words will be delayed any longer, but the word that I speak will be performed, declares the Lord God."

*************

    上帝藉由先知宣告:「我─耶和華說話,所說的必定成就,不再耽延。你們這悖逆之家,我所說的話必趁你們在世的日子成就。」「我的話沒有一句再耽延的,我所說的必定成就。」

    因為上帝藉由以西結先知演出「吃飯必膽戰,喝水必惶惶憂慮」,要讓以色列人警戒,使他們不至於輕忽上帝的預言

    而對基督徒而言,耶穌基督的再來,不要以為耽延,是必然的事情,要隨時準備好

沒有留言: