2019年11月19日 星期二

路加福音1章35-48節

1:35 天使回答:「聖靈要降臨到你身上;至高上帝的權能要庇蔭你。因此,那將誕生的聖嬰要被稱為上帝的兒子。
1:36 看你的親戚伊利莎白,她雖然年老,人家說她不能生育,可是她現在已經有了六個月的身孕。
1:37 因為在上帝沒有一件事是做不到的。」
1:38 馬利亞說:「我是主的婢女;願你的話成就在我身上。」於是天使離開了她。
1:39 不久,馬利亞動身,急忙往山區去,到了猶大一個城。
1:40 她進了撒迦利亞的家,向伊利莎白請安。
1:41 伊利莎白一聽見馬利亞的問安,腹中的胎兒就跳動了。伊利莎白被聖靈充滿,
1:42 高聲呼喊:「你是女子中最蒙福的;你所懷的胎兒也是蒙福的!
1:43 我主的母親前來探望我,我怎麼敢當呢?
1:44 我一聽見你問安的聲音,我腹中的胎兒就歡喜跳躍。
1:45 確信主傳給她的信息必定實現的女子多麼有福啊!」
1:46 馬利亞說:我心尊主為大;
1:47 我靈以上帝我救主為樂;
1:48 因為他顧念他卑微的婢女。從今以後,萬民將稱我有福,

Luke 1:35-48 NIV

The angel answered, ‘The Holy Spirit will come upon you, and the power of the Most High will overshadow you. So the holy one to be born will be called the Son of God. Even Elizabeth your relative is going to have a child in her old age, and she who was said to be barren is in her sixth month. For nothing is impossible with God.’ 'I am the Lord’s servant,’ Mary answered. 'May it be to me as you have said.’ Then the angel left her. At that time Mary got ready and hurried to a town in the hill country of Judea, where she entered Zechariah’s home and greeted Elizabeth . When Elizabeth heard Mary’s greeting, the baby leaped in her womb, and Elizabeth was filled with the Holy Spirit. In a loud voice she exclaimed: 'Blessed are you among women, and blessed is the child you will bear! But why am I so favored, that the mother of my Lord should come to me? As soon as the sound of your greeting reached my ears, the baby in my womb leaped for joy. Blessed is she who has believed that what the Lord has said to her will be accomplished!’ And Mary said: 'My soul glorifies the Lord and my spirit rejoices in God my Savior, for he has been mindful of the humble state of his servant. From now on all generations will call me blessed,

********************************

    天使勉勵馬利亞:『在上帝沒有一件事是做不到的。

    這也如我們讀使徒信經中之第一句話:「我信上帝,全能的父,創造天地的主。」

    所以,上帝是全能的,這對我們的信心是重要的,也因為如此,我們的信心才是有果效的,我們才不會落入迷信,也才不會遭受失敗與羞辱。更重要的是,我們不致沉淪,反倒享受永遠的祝福。因為,我們所信的上帝,應許我們得永生。

    對馬利亞而言,上帝應許她的是:『聖靈要降臨到你身上;至高上帝的權能要庇蔭你。因此,那將誕生的聖嬰要被稱為上帝的兒子。

    當然天使也告訴她:『看你的親戚伊利莎白,她雖然年老,人家說她不能生育,可是她現在已經有了六個月的身孕。

    所以,馬利亞動身去看伊利莎白。讓她看到的不僅是伊利莎白有身孕,更是看見她被聖靈充滿說出上帝的信息:『你是女子中最蒙福的;你所懷的胎兒也是蒙福的!我主的母親前來探望我,我怎麼敢當呢?我一聽見你問安的聲音,我腹中的胎兒就歡喜跳躍。確信主傳給她的信息必定實現的女子多麼有福啊!

    也因為如此馬利亞更徹底的順服,發出讚美頌:『我心尊主為大;我靈以上帝我救主為樂;因為他顧念他卑微的婢女。從今以後,萬民將稱我有福,……』

    同樣,我們的上帝也是馬利亞的上帝,『在上帝沒有一件事是做不到的。

    故我們要像馬利亞之宣告:『我心尊主為大;我靈以上帝我救主為樂。』

    也因為如此,領受耶穌基督之救恩的人,是真正有福的人。願這永生的福氣也臨到你!



沒有留言: