2016年11月22日 星期二

以西結書25:12-14



25:12 主耶和華如此說:「因為以東報仇雪恨,攻擊猶大家,向他們報仇,大大有罪,
25:13 所以主耶和華如此說:我必伸手攻擊以東,剪除人與牲畜,使以東從提幔起,人必倒在刀下,地要變為荒涼,直到底但。
25:14 我必藉我民以色列的手報復以東;以色列民必照我的怒氣,按我的忿怒在以東施報,以東人就知道是我施報。這是主耶和華說的。」

12 "Thus says the Lord God:Because Edom acted revengefully against the house of Judah and has grievously offended in taking vengeance on them, 13 therefore thus says the Lord God, I will stretch out my hand against Edom and cut off from it man and beast. And I will make it desolate; from Teman even to Dedan they shall fall by the sword. 14 And I will lay my vengeance upon Edom by the hand of my people Israel, and they shall do in Edom according to my anger and according to my wrath, and they shall know my vengeance, declares the Lord God.

*************

    「以東」是雅各的兄弟以掃的後代,但是他們對以色列人不好,甚至於兄弟有難時,不跳出來幫助,反倒是落井下石,當助敵人欺壓以色列人!

    也因此上帝要對以東人的報應,是要讓以東知道上帝會有作為。祂必保護祂的子民,不受無謂的欺負!

    這也告訴我們上帝是輕慢不得的,既然是屬上帝的,是惡者欺負不得的,上帝必會伸冤,所以保羅說:「親愛的弟兄,不要自己伸冤,寧可讓步,聽憑主怒(或譯:讓人發怒);因為經上記著:「主說:『伸冤在我,我必報應。』」(羅馬書12:19)

沒有留言: