2016年11月26日 星期六

以西結書28:25-26



28:25 主耶和華如此說:「我將分散在萬民中的以色列家招聚回來,向他們在列邦人眼前顯為聖的時候,他們就在我賜給我僕人雅各之地,仍然居住。
28:26 他們要在這地上安然居住。我向四圍恨惡他們的眾人施行審判以後,他們要蓋造房屋,栽種葡萄園,安然居住,就知道我是耶和華─他們的上帝。」

25 "Thus says the Lord God: When I gather the house of Israel from the peoples among whom they are scattered, and manifest my holiness in them in the sight of the nations, then they shall dwell in their own land that I gave to my servant Jacob. 26 And they shall dwell securely in it, and they shall build houses and plant vineyards. They shall dwell securely, when I execute judgments upon all their neighbors who have treated them with contempt. Then they will know that I am the Lord their God."

************

    雖然先知以西結的信息中充滿審判但是仍然有安慰的信息上帝在審判列邦之後仍然要彰顯祂拯救以色列的決心祂不會忘記祂七十年後要重建耶路撒冷的應許上帝要使以色列人回到故鄉並且安然居住

    這也告訴我們上帝最終的目的是要讓祂的子民得著真正的安息我們如何能得這真正的安息呢就是在基督裡與上帝建立正確和合宜的關係

    我們是不是被別的事物想法行動所衝擊忘記上帝要賜予人的終極恩典呢我們是不是被不當的言論所蠱惑所躁動以至於忘記真正的安息呢快回到基督裡享受這一份安息

沒有留言: