2016年11月26日 星期六

以西結書28:20-24



28:20 耶和華的話臨到我說:
28:21 「人子啊,你要向西頓預言攻擊她,
28:22 說主耶和華如此說:西頓哪,我與你為敵,我必在你中間得榮耀。我在你中間施行審判、顯為聖的時候,人就知道我是耶和華。
28:23 我必使瘟疫進入西頓,使血流在她街上。被殺的必在其中仆倒,四圍有刀劍臨到她,人就知道我是耶和華。」
28:24 「四圍恨惡以色列家的人,必不再向他們作刺人的荊棘,傷人的蒺藜,人就知道我是主耶和華。」

The word of the Lord came to me:21 "Son of man, set your face toward Sidon, and prophesy against her 22 and say, Thus says the Lord God:
"Behold, I am against you, O Sidon,
and I will manifest my glory in your midst.
And they shall know that I am the Lord
 when I execute judgments in her
and manifest my holiness in her;
23 for I will send pestilence into her,
and blood into her streets;
and the slain shall fall in her midst,
by the sword that is against her on every side.
Then they will know that I am the Lord.
24 "And for the house of Israel there shall be no more a brier to prick or a thorn to hurt them among all their neighbors who have treated them with contempt. Then they will know that I am the Lord God.

***********

    西頓也是腓尼基人另一個興盛的港口,也是一個上帝所不喜悅的城市,是亞哈王的皇后耶洗別的故鄉,所以先知也受上帝的話,來攻擊這城。

    或許你會問上帝為何不喜悅人富足呢?不是的,祂不喜悅的事人富足以後離開上帝,自高自傲。若是你富足之後,仍然信靠祂,不倚靠那虛空的財富,上帝必定保守你到永遠

    上帝要在基督裡,賞賜我們一切的豐盛,不光是那虛空的財富。我們若以財富為滿足,而離棄了上帝,這樣的財富就是虛空無意義的了所以,我們寧可有基督,勝過萬有

沒有留言: