2018年5月14日 星期一

羅馬書15:14-22


15:14 弟兄們,我自己也深信你們是滿有良善,充足了諸般的知識,也能彼此勸戒。
15:15
但我稍微放膽寫信給你們,是要提醒你們的記性,特因上帝所給我的恩典,
15:16
使我為外邦人作基督耶穌的僕役,作上帝福音的祭司,叫所獻上的外邦人,因著聖靈成為聖潔,可蒙悅納。
15:17
所以論到上帝的事,我在基督耶穌裡有可誇的。
15:18
除了基督藉我做的那些事,我甚麼都不敢提,只提他藉我言語作為,用神蹟奇事的能力,並聖靈的能力,使外邦人順服;
15:19
甚至我從耶路撒冷,直轉到以利哩古,到處傳了基督的福音。
15:20
我立了志向,不在基督的名被稱過的地方傳福音,免得建造在別人的根基上。
15:21
就如經上所記:未曾聞知他信息的,將要看見;未曾聽過的,將要明白。
15:22
我因多次被攔阻,總不得到你們那裡去。

14 I myself am convinced, my brothers and sisters, that you yourselves are full of goodness, filled with knowledge and competent to instruct one another. 15 Yet I have written you quite boldly on some points to remind you of them again, because of the grace God gave me 16 to be a minister of Christ Jesus to the Gentiles. He gave me the priestly duty of proclaiming the gospel of God, so that the Gentiles might become an offering acceptable to God, sanctified by the Holy Spirit.
17 Therefore I glory in Christ Jesus in my service to God. 18 I will not venture to speak of anything except what Christ has accomplished through me in leading the Gentiles to obey God by what I have said and done— 19 by the power of signs and wonders, through the power of the Spirit of God. So from Jerusalem all the way around to Illyricum, I have fully proclaimed the gospel of Christ. 20 It has always been my ambition to preach the gospel where Christ was not known, so that I would not be building on someone else’s foundation. 21 Rather, as it is written:
“Those who were not told about him will see,
    and those who have not heard will understand.”[
g]
22 This is why I have often been hindered from coming to you.

************

    保羅是一位向異文化傳福音的宣教士,他之所以這樣做,完全是三一上帝在他身上的作為。也因為這樣,我們在保羅的身上看見「上帝的宣教」!人要宣教,不是憑著自己的熱心,也不是抱著觀光客的心情去做短宣,而是要想到教會的建立,因為宣教是為了建立教會,不是磨練自己傳福音的技巧,或是去認識異文化而已。


    宣教是來自上帝的差遣,不是自己的想要,也不是向旅行或觀光一樣的規劃,更不是去帶個活動就好了。因為這樣的短宣似乎是辦的有聲有色,但是後續的維持更是十分重要!也因此,對我而言真正的宣教還是要以教會的開拓為最實際。

    正如最近看到一個教會的週報,提到要去原住民部落宣教,心想原住民比平地人信主的比例高,是誰向誰宣教才對呢?所以,我們要思考宣教策略時,想想許多平地地區基督徒的比例還是偏低,不要再自欺了,要好好為自己的骨肉至親宣教,而不是做轟轟烈烈卻無意義的事情!

沒有留言: