2018年5月15日 星期二

哥林多前書9:19-23


9:19 我雖是自由的,無人轄管;然而我甘心作了眾人的僕人,為要多得人。
9:20
向猶太人,我就作猶太人,為要得猶太人;向律法以下的人,我雖不在律法以下,還是作律法以下的人,為要得律法以下的人。
9:21
向沒有律法的人,我就作沒有律法的人,為要得沒有律法的人;其實我在上帝面前,不是沒有律法;在基督面前,正在律法之下。
9:22
向軟弱的人,我就作軟弱的人,為要得軟弱的人。向甚麼樣的人,我就作甚麼樣的人。無論如何,總要救些人。
9:23
凡我所行的,都是為福音的緣故,為要與人同得這福音的好處。

19 Though I am free and belong to no one, I have made myself a slave to everyone, to win as many as possible. 20 To the Jews I became like a Jew, to win the Jews. To those under the law I became like one under the law (though I myself am not under the law), so as to win those under the law. 21 To those not having the law I became like one not having the law (though I am not free from God’s law but am under Christ’s law), so as to win those not having the law. 22 To the weak I became weak, to win the weak. I have become all things to all people so that by all possible means I might save some. 23 I do all this for the sake of the gospel, that I may share in its blessings.

*************

    保羅真的將福音融入他的生命,而他的人生目的就是:凡我所行的,都是為福音的緣故,為要與人同得這福音的好處。

    求主保守,讓我的生命也是如此,不管有沒有教會好牧養,就是要讓自己成為福音的出口,正如保羅在此所宣告:「我雖是自由的,無人轄管;然而我甘心作了眾人的僕人,為要多得人。

    說到這裡就想到馬丁路德所著的《基督徒的自由》,這本書有兩大主題:(一)因著信,基督徒是全然自由的萬人之主,不受任何人管轄。(二)因著愛,基督徒是全然順服的萬人之僕,受一切管轄。

    相信馬丁路德是受到保羅這段話的感動而寫下這本書,也願我的人生就是在這樣的描述下來為主耶穌,也就是為福音而活!


沒有留言: