2016年6月14日 星期二

西番雅書3:18-20



3:18 那些屬你、為無大會愁煩、因你擔當羞辱的,我必聚集他們。
3:19 那時,我必罰辦一切苦待你的人,又拯救你瘸腿的,聚集你被趕出的。那些在全地受羞辱的,我必使他們得稱讚,有名聲。
3:20 那時,我必領你們進來,聚集你們;我使你們被擄之人歸回的時候,就必使你們在地上的萬民中有名聲,得稱讚。這是耶和華說的。

I will gather those of you who mourn for the festival,
so that you will no longer suffer reproach.
  Behold, at that time I will deal
with all your oppressors.
And I will save the lame
and gather the outcast,
and I will change their shame into praise
and renown in all the earth.
  At that time I will bring you in,
at the time when I gather you together;
for I will make you renowned and praised
among all the peoples of the earth,
when I restore your fortunes
before your eyes,” says the Lord.

************

    對以色列人而言被擄歸回是他們莫大的盼望正如我們今日的基督徒是盼望主耶穌的再臨上帝國的實現


沒有留言: