2017年4月18日 星期二

耶利米書8:18-22



8:18 我有憂愁,願能自慰;我心在我裡面發昏。
8:19 聽啊,是我百姓的哀聲從極遠之地而來,說:耶和華不在錫安嗎?錫安的王不在其中麼?耶和華說:他們為甚麼以雕刻的偶像和外邦虛無的神惹我發怒呢?
8:20 麥秋已過,夏令已完,我們還未得救!
8:21 先知說:因我百姓的損傷,我也受了損傷。我哀痛,驚惶將我抓住。
8:22 在基列豈沒有乳香呢?在那裡豈沒有醫生呢?我百姓為何不得痊癒呢?

My joy is gone; grief is upon me;
my heart is sick within me.
  Behold, the cry of the daughter of my people
from the length and breadth of the land:
Is the Lord not in Zion?
Is her King not in her?”
Why have they provoked me to anger with their carved images
and with their foreign idols?”
  “The harvest is past, the summer is ended,
and we are not saved.”
  For the wound of the daughter of my people is my heart wounded;
I mourn, and dismay has taken hold on me.
  Is there no balm in Gilead?
Is there no physician there?
Why then has the health of the daughter of my people
not been restored?

***********

    先知在這裡說出心中對百姓的關心因為他憂心這些人敬拜偶像會遭遇到上帝的憤怒會受到上帝嚴重的管教甚至於會受到大大的傷害因為上帝是忌邪的上帝祂恨惡罪惡百姓行罪惡的事是會因上帝的怒氣而受到傷害

    其實這不只是先知的哀傷更是上帝的哀傷祂不願意祂的百姓因為行不義而遭受到管教但是上帝又非得管教不可因為上帝對祂的子民的聖潔十分看重

    也因為如此上帝透過耶穌基督的代贖來接納我們這些罪惡的人也透過讓我們因著耶穌來稱義而來救我們脫離罪惡的綑綁使我們可以不斷地更新活出上帝兒女的榮耀形象

沒有留言: