2016年6月6日 星期一

撒迦利亞書10:6-12



10:6 我要堅固猶大家,拯救約瑟家,要領他們歸回。我要憐恤他們;他們必像未曾棄絕的一樣,都因我是耶和華─他們的上帝,我必應允他們的禱告。
10:7 以法蓮人必如勇士;他們心中暢快如同喝酒;他們的兒女必看見而快活;他們的心必因耶和華喜樂。
10:8 我要發嘶聲,聚集他們,因我已經救贖他們。他們的人數必加增,如從前加增一樣。
10:9 我雖然(或譯:必)播散他們在列國中,他們必在遠方記念我。他們與兒女都必存活,且得歸回。
10:10 我必再領他們出埃及地,招聚他們出亞述,領他們到基列和黎巴嫩;這地尚且不夠他們居住。
10:11 耶和華必經過苦海,擊打海浪,使尼羅河的深處都枯乾。亞述的驕傲必致卑微;埃及的權柄必然滅沒。
10:12 我必使他們倚靠我,得以堅固;一舉一動必奉我的名。這是耶和華說的。

"I will strengthen the house of Judah,
and I will save the house of Joseph.
 I will bring them back because I have compassion on them,
and they shall be as though I had not rejected them,
for I am the Lord their God and I will answer them.
Then Ephraim shall become like a mighty warrior,
and their hearts shall be glad as with wine.
Their children shall see it and be glad;
their hearts shall rejoice in the Lord.
"I will whistle for them and gather them in,
for I have redeemed them,
and they shall be as many as they were before.
Though I scattered them among the nations,
yet in far countries they shall remember me,
and with their children they shall live and return.
I will bring them home from the land of Egypt,
and gather them from Assyria,
and I will bring them to the land of Gilead and to Lebanon,
 till there is no room for them.
He shall pass through the sea of troubles
and strike down the waves of the sea,
 and all the depths of the Nile shall be dried up.
The pride of Assyria shall be laid low,
and the scepter of Egypt shall depart.
I will make them strong in the Lord,
and they shall walk in his name,"
declares the Lord.

***********

    在此又看見上帝的決心與應許上帝必使祂的子民歸回重建祂的國而將來的國不僅是現有的猶太人可以進入更是將來的一切屬於上帝的人都要進入而這些進入上帝國度之人的特徵是「我必使他們倚靠我,得以堅固;一舉一動必奉我的名」。

    而這樣的人就是基督所拯救的我們我們靠著上帝的恩,倚靠上帝、一舉一動必奉主的名

沒有留言: