2016年6月6日 星期一

撒迦利亞書9:9-13



9:9 錫安的民哪,應當大大喜樂;耶路撒冷的民哪,應當歡呼。看哪,你的王來到你這裡!他是公義的,並且施行拯救,謙謙和和地騎著驢,就是騎著驢的駒子。
9:10 我必除滅以法蓮的戰車和耶路撒冷的戰馬;爭戰的弓也必除滅。他必向列國講和平;他的權柄必從這海管到那海,從大河管到地極。
9:11 錫安哪,我因與你立約的血,將你中間被擄而囚的人從無水的坑中釋放出來。
9:12 你們被囚而有指望的人都要轉回保障。我今日說明,我必加倍賜福給你們。
9:13 我拿猶大作上弦的弓;我拿以法蓮為張弓的箭。錫安哪,我要激發你的眾子,攻擊希臘(原文是雅完)的眾子,使你如勇士的刀。

Rejoice greatly, O daughter of Zion!
Shout aloud, O daughter of Jerusalem!
 Behold, your king is coming to you;
righteous and having salvation is he,
 humble and mounted on a donkey,
on a colt, the foal of a donkey.
I will cut off the chariot from Ephraim
and the war horse from Jerusalem;
and the battle bow shall be cut off,
and he shall speak peace to the nations;
 his rule shall be from sea to sea,
and from the River to the ends of the earth.
As for you also, because of the blood of my covenant with you,
 I will set your prisoners free from the waterless pit.
Return to your stronghold, O prisoners of hope;
today I declare that I will restore to you double.
For I have bent Judah as my bow;
I have made Ephraim its arrow.
I will stir up your sons, O Zion,
against your sons, O Greece,
and wield you like a warrior's sword.

************

    在這裡看見主耶穌的影子就是「錫安的民哪,應當大大喜樂;耶路撒冷的民哪,應當歡呼。看哪,你的王來到你這裡!他是公義的,並且施行拯救,謙謙和和地騎著驢,就是騎著驢的駒子。」

    然而在這裡也看見歷史的巨輪在運轉,「我拿猶大作上弦的弓;我拿以法蓮為張弓的箭。錫安哪,我要激發你的眾子,攻擊希臘(原文是雅完)的眾子,使你如勇士的刀。」

    這段話也讓我們想到「馬克比王朝」的情形可見上帝在歷史上的運行,在在感受上帝的奇妙作為

沒有留言: