2016年6月7日 星期二

撒迦利亞書11:7-17



11:7 於是,我牧養這將宰的群羊,就是群中最困苦的羊。我拿著兩根杖,一根我稱為「榮美」,一根我稱為「聯索」。這樣,我牧養了群羊。
11:8 一月之內,我除滅三個牧人,因為我的心厭煩他們;他們的心也憎嫌我。
11:9 我就說:「我不牧養你們。要死的,由他死;要喪亡的,由他喪亡;餘剩的,由他們彼此相食。」
11:10 我折斷那稱為「榮美」的杖,表明我廢棄與萬民所立的約。
11:11 當日就廢棄了。這樣,那些仰望我的困苦羊就知道所說的是耶和華的話。
11:12 我對他們說:「你們若以為美,就給我工價。不然,就罷了!」於是他們給了三十塊錢作為我的工價。
11:13 耶和華吩咐我說:「要把眾人所估定美好的價值丟給窯戶。」我便將這三十塊錢,在耶和華的殿中丟給窯戶了。
11:14 我又折斷稱為聯索的那根杖,表明我廢棄猶大與以色列弟兄的情誼。
11:15 耶和華又吩咐我說:「你再取愚昧牧人所用的器具,
11:16 因我要在這地興起一個牧人。他不看顧喪亡的,不尋找分散的,不醫治受傷的,也不牧養強壯的;卻要吃肥羊的肉,撕裂他的蹄子。
11:17 無用的牧人丟棄羊群有禍了!刀必臨到他的膀臂和右眼上。他的膀臂必全然枯乾;他的右眼也必昏暗失明。」

So I became the shepherd of the flock doomed to be slaughtered by the sheep traders. And I took two staffs, one I named Favor, the other I named Union. And I tended the sheep.  In one month I destroyed the three shepherds. But I became impatient with them, and they also detested me.  So I said, “I will not be your shepherd. What is to die, let it die. What is to be destroyed, let it be destroyed. And let those who are left devour the flesh of one another.” And I took my staff Favor, and I broke it, annulling the covenant that I had made with all the peoples.  So it was annulled on that day, and the sheep traders, who were watching me, knew that it was the word of the Lord.  Then I said to them, “If it seems good to you, give me my wages; but if not, keep them.” And they weighed out as my wages thirty pieces of silver.  Then the Lord said to me, “Throw it to the potter”—the lordly price at which I was priced by them. So I took the thirty pieces of silver and threw them into the house of the Lord, to the potter.  Then I broke my second staff Union, annulling the brotherhood between Judah and Israel.
Then the Lord said to me, “Take once more the equipment of a foolish shepherd.  For behold, I am raising up in the land a shepherd who does not care for those being destroyed, or seek the young or heal the maimed or nourish the healthy, but devours the flesh of the fat ones, tearing off even their hoofs.
    “Woe to my worthless shepherd,
who deserts the flock!
May the sword strike his arm
and his right eye!
Let his arm be wholly withered,
his right eye utterly blinded!”

************

    先知扮演好牧人的角色,但被羊群憎嫌,所以牧人拒絕再當羊群的牧人,毀去原來牧人代帶給羊群的榮美與聯合。預言耶和華拒絕當以色列人的牧者。


沒有留言: