2019年2月19日 星期二

創世記20:8-18


20:8 亞比米勒清早起來,召了眾臣僕來,將這些事都說給他們聽,他們都甚懼怕。
20:9
亞比米勒召了亞伯拉罕來,對他說:「你怎麼向我這樣行呢?我在甚麼事上得罪了你,你竟使我和我國裡的人陷在大罪裡?你向我行不當行的事了!」
20:10
亞比米勒又對亞伯拉罕說:「你見了甚麼才做這事呢?」
20:11
亞伯拉罕說:「我以為這地方的人總不懼怕上帝,必為我妻子的緣故殺我。
20:12
況且她也實在是我的妹子;她與我是同父異母,後來作了我的妻子。
20:13
當上帝叫我離開父家、飄流在外的時候,我對她說:『我們無論走到甚麼地方,你可以對人說:他是我的哥哥;這就是你待我的恩典了。』」
20:14
亞比米勒把牛、羊、僕婢賜給亞伯拉罕,又把他的妻子撒拉歸還他。
20:15
亞比米勒又說:「看哪,我的地都在你面前,你可以隨意居住」;
20:16
又對撒拉說:「我給你哥哥一千銀子,作為你在閤家人面前遮羞的(羞:原文是眼),你就在眾人面前沒有不是了。」
20:17
亞伯拉罕禱告上帝,上帝就醫好了亞比米勒和他的妻子,並他的眾女僕,她們便能生育。
20:18
因耶和華為亞伯拉罕的妻子撒拉的緣故,已經使亞比米勒家中的婦人不能生育。

 Early the next morning Abimelek summoned all his officials, and when he told them all that had happened, they were very much afraid. Then Abimelek called Abraham in and said, “What have you done to us? How have I wronged you that you have brought such great guilt upon me and my kingdom? You have done things to me that should never be done.” 10 And Abimelek asked Abraham, “What was your reason for doing this?”
11 Abraham replied, “I said to myself, ‘There is surely no fear of God in this place, and they will kill me because of my wife.’ 12 Besides, she really is my sister, the daughter of my father though not of my mother; and she became my wife. 13 And when God had me wander from my father’s household, I said to her, ‘This is how you can show your love to me: Everywhere we go, say of me, “He is my brother.”’”
14 Then Abimelek brought sheep and cattle and male and female slaves and gave them to Abraham, and he returned Sarah his wife to him. 15 And Abimelek said, “My land is before you; live wherever you like.”
16 To Sarah he said, “I am giving your brother a thousand shekels[a] of silver. This is to cover the offense against you before all who are with you; you are completely vindicated.”
17 Then Abraham prayed to God, and God healed Abimelek, his wife and his female slaves so they could have children again, 18 for the Lord had kept all the women in Abimelek’s household from conceiving because of Abraham’s wife Sarah.

************

    上帝對亞伯拉罕真的是充滿恩寵,雖然他一再犯錯,但是上帝卻藉由錯事來成就祂的目地這樣的說法,可能讓你無法接受。但是,亞伯拉罕的確在這事上有錯,亞比米勒才是真正的受害者,因為他在無知之下犯罪了,還使災禍發生家人身上,「因耶和華為亞伯拉罕的妻子撒拉的緣故,已經使亞比米勒家中的婦人不能生育

    但是,上帝卻用圓滿的方式讓這件事情落幕。就是上帝讓亞比米勒花了一千銀子遮羞,亞伯拉罕禱告上帝,上帝就醫好了亞比米勒和他的妻子,並他的眾女僕,她們便能生育。

    這也告訴我們,為了和好,人必須付出代價,但是這代價是值得的,因為從此以後仇人變朋友!同樣上帝也是為了與人和好,付上耶穌基督為代價。雖然錯不在上帝,但是上帝卻願意像人顯明祂的拯救!祂樂意使人得救恩,得著祂所賜的公義,使人站在意的地位,享受祂的恩寵,如同亞伯拉罕所享受的!因為,他是公義且慈愛的上帝,祂樂意將祂的公義賜給人,使人透過耶穌基督被稱為義,好使人可以得著祂在基督裡所預備的獎賞,也就是祂自己,也就是認識祂和祂所差來的耶穌基督,這就是永生了!


沒有留言: