2016年10月21日 星期五

以西結書16:6-8



16:6 「我從你旁邊經過,見你滾在血中,就對你說:你雖在血中,仍可存活;你雖在血中,仍可存活。
16:7 我使你生長好像田間所長的,你就漸漸長大,以致極其俊美,兩乳成形,頭髮長成,你卻仍然赤身露體。
16:8 我從你旁邊經過,看見你的時候正動愛情,便用衣襟搭在你身上,遮蓋你的赤體;又向你起誓,與你結盟,你就歸於我。這是主耶和華說的。

6 "And when I passed by you and saw you wallowing in your blood, I said to you in your blood, 'Live! ' I said to you in your blood, 'Live! ' 7 I made you flourish like a plant of the field. And you grew up and became tall and arrived at full adornment. Your breasts were formed, and your hair had grown; yet you were naked and bare.
8"When I passed by you again and saw you, behold, you were at the age for love, and I spread the corner of my garment over you and covered your nakedness; I made my vow to you and entered into a covenant with you, declares the Lord God, and you became mine.

***********

    在這裡先知以西結宣告上帝和以色列的關係。

    首先上帝是以色列的拯救者,正如先知在這裡所說:「我從你旁邊經過,見你滾在血中,就對你說:你雖在血中,仍可存活;你雖在血中,仍可存活」。所以,上帝拯救以色列時,是將她從快要滅亡中,拉拔出來。

    接著上帝是以色列的餵養者,正如先知在這裡所說:「我使你生長好像田間所長的,你就漸漸長大,以致極其俊美,兩乳成形,頭髮長成,你卻仍然赤身露體」。表是上帝不只是救命,更是維持以色列的生命,還讓她長大成熟。

    除了這些生命的基本需要,上帝還賦予以色列身分與地位,正如先知說:「我從你旁邊經過,看見你的時候正動愛情,便用衣襟搭在你身上,遮蓋你的赤體;又向你起誓,與你結盟,你就歸於我」。上帝收納以色列為屬乎自己的配偶,這事何等的恩典

    這也是基督與教會的關係而上帝更透過基督的死和復活來拯救教會得以完全並且歸於基督做永遠的新婦這更是何等的恩典啊

沒有留言: