2018年6月5日 星期二

哥林多前書4:1-5


4:1 人應當以我們為基督的執事,為上帝奧祕事的管家。
4:2
所求於管家的,是要他有忠心。
4:3
我被你們論斷,或被別人論斷,我都以為極小的事;連我自己也不論斷自己。
4:4
我雖不覺得自己有錯,卻也不能因此得以稱義;但判斷我的乃是主。
4:5
所以,時候未到,甚麼都不要論斷,只等主來,他要照出暗中的隱情,顯明人心的意念。那時,各人要從上帝那裡得著稱讚。

This, then, is how you ought to regard us: as servants of Christ and as those entrusted with the mysteries God has revealed. Now it is required that those who have been given a trust must prove faithful. I care very little if I am judged by you or by any human court; indeed, I do not even judge myself. My conscience is clear, but that does not make me innocent. It is the Lord who judges me. Therefore judge nothing before the appointed time; wait until the Lord comes. He will bring to light what is hidden in darkness and will expose the motives of the heart. At that time each will receive their praise from God.

*************

    在教會當中最忌諱的就是:論斷人!因為論斷人就等於做判官審判人,然而人憑什麼去審判別人呢?說得更明白一點,人有許多盲點,看不見別人在暗地裡做什麼,怎麼可以隨便臆測,然後定人的罪呢?

    可是當傳道人的,在教會是公眾人物,自己不論斷人,卻常常被論斷,正如保羅在這裡說到:「我被你們論斷,或被別人論斷,我都以為極小的事;連我自己也不論斷自己。我雖不覺得自己有錯,卻也不能因此得以稱義;但判斷我的乃是主。所以,時候未到,甚麼都不要論斷,只等主來,他要照出暗中的隱情,顯明人心的意念。

    保羅之所以坦然面對論斷,就是因為他相信:只有主能準確的論斷人,甚至於他認為自己不是受懲罰,而是受到上帝稱許。正如他所說的:「那時,各人要從上帝那裡得著稱讚。

    這樣的說法讓人很驚訝,因為上帝竟然要在末日審判的時候,使我們得著稱讚!是的,審判對在基督裡的人不是懲罰,而是成全!使我們可以進入永生呢!所以,我們要歡喜快樂迎接上帝的末日審判,希望快快來臨!

沒有留言: