2018年6月5日 星期二

哥林多前書4:8-13


4:8 你們已經飽足了!已經豐富了!不用我們,自己就作王了!我願意你們果真作王,叫我們也得與你們一同作王。
4:9
我想上帝把我們使徒明明列在末後,好像定死罪的囚犯;因為我們成了一臺戲,給世人和天使觀看。
4:10
我們為基督的緣故算是愚拙的,你們在基督裡倒是聰明的;我們軟弱,你們倒強壯;你們有榮耀,我們倒被藐視。
4:11
直到如今,我們還是又飢又渴,又赤身露體,又挨打,又沒有一定的住處,
4:12
並且勞苦,親手做工。被人咒罵,我們就祝福;被人逼迫,我們就忍受;
4:13
被人毀謗,我們就善勸。直到如今,人還把我們看作世界上的污穢,萬物中的渣滓。

Already you have all you want! Already you have become rich! You have begun to reign—and that without us! How I wish that you really had begun to reign so that we also might reign with you! For it seems to me that God has put us apostles on display at the end of the procession, like those condemned to die in the arena. We have been made a spectacle to the whole universe, to angels as well as to human beings. 10 We are fools for Christ, but you are so wise in Christ! We are weak, but you are strong! You are honored, we are dishonored! 11 To this very hour we go hungry and thirsty, we are in rags, we are brutally treated, we are homeless. 12 We work hard with our own hands. When we are cursed, we bless; when we are persecuted, we endure it; 13 when we are slandered, we answer kindly. We have become the scum of the earth, the garbage of the world—right up to this moment.

*************

    看到保羅的遭遇,覺得自己實在很幸運,我的狀態只是目前沒有聘請來牧會,將來如何還不知道,但是還不至於像保羅一般:「直到如今,人還把我們看作世界上的污穢,萬物中的渣滓。

    保羅說:「直到如今,我們還是又飢又渴,又赤身露體,又挨打,又沒有一定的住處,並且勞苦,親手做工。我在物質條件上還勝過保羅,因為上帝透過父親還給我一個很好的地方可以居住!我更要感謝上帝!

    雖然傳道的路走的不是很順利,但是一路上可以感受到上帝的恩典!相信上帝讓我忍受的一切,就是要成就我成為一個可以體貼人的好牧者!我要感謝與讚美上帝給我的一切熬煉!但是,我要慶幸的是我沒有過得比保羅辛苦!雖然不知將來如何,至少還可以有一些講道的服事,感謝上帝!

沒有留言: