2018年6月6日 星期三

哥林多前書4:14-21


4:14 我寫這話,不是叫你們羞愧,乃是警戒你們,好像我所親愛的兒女一樣。
4:15
你們學基督的,師傅雖有一萬,為父的卻是不多,因我在基督耶穌裡用福音生了你們。
4:16
所以,我求你們效法我。
4:17
因此我已打發提摩太到你們那裡去。他在主裡面,是我所親愛、有忠心的兒子。他必提醒你們,記念我在基督裡怎樣行事,在各處各教會中怎樣教導人。
4:18
有些人自高自大,以為我不到你們那裡去;
4:19
然而,主若許我,我必快到你們那裡去,並且我所要知道的,不是那些自高自大之人的言語,乃是他們的權能。
4:20
因為上帝的國不在乎言語,乃在乎權能。
4:21
你們願意怎麼樣呢?是願意我帶著刑杖到你們那裡去呢?還是要我存慈愛溫柔的心呢?

14 I am writing this not to shame you but to warn you as my dear children. 15 Even if you had ten thousand guardians in Christ, you do not have many fathers, for in Christ Jesus I became your father through the gospel. 16 Therefore I urge you to imitate me. 17 For this reason I have sent to you Timothy, my son whom I love, who is faithful in the Lord. He will remind you of my way of life in Christ Jesus, which agrees with what I teach everywhere in every church.
18 Some of you have become arrogant, as if I were not coming to you. 19 But I will come to you very soon, if the Lord is willing, and then I will find out not only how these arrogant people are talking, but what power they have. 20 For the kingdom of God is not a matter of talk but of power. 21 What do you prefer? Shall I come to you with a rod of discipline, or shall I come in love and with a gentle spirit?

*************

    保羅在這裡展現為父的威嚴,正如他所說的:「你們願意怎麼樣呢?是願意我帶著刑杖到你們那裡去呢?還是要我存慈愛溫柔的心呢?」「因為上帝的國不在乎言語,乃在乎權能。

    雖然如此,畢竟保羅不是嚴父而是慈父,因為「你們學基督的,師傅雖有一萬,為父的卻是不多,因我在基督耶穌裡用福音生了你們。所以,我求你們效法我。

    成為一位傳道者雖然有「權能」,有上帝所賜的言語與知識,甚至在神學院受過嚴格的訓練。但是,面對教會的弟兄姊妹,還是本著慈父的心來引導,如牧人疼愛小羊一般。不願意羊群受到惡者的攻擊,還要堅強來面對各樣的反對勢力!而這一切,上帝讓祂的僕人透過環境和苦難來熬煉!因為沒有十字架,就沒有榮耀的得勝!

沒有留言: