2019年4月1日 星期一

創世記28:16-22


28:16 雅各睡醒了,說:「耶和華真在這裡,我竟不知道!」
28:17
就懼怕,說:「這地方何等可畏!這不是別的,乃是上帝的殿,也是天的門。」
28:18
雅各清早起來,把所枕的石頭立作柱子,澆油在上面。
28:19
他就給那地方起名叫伯特利(就是上帝殿的意思);但那地方起先名叫路斯。
28:20
雅各許願說:「上帝若與我同在,在我所行的路上保佑我,又給我食物吃,衣服穿,
28:21
使我平平安安地回到我父親的家,我就必以耶和華為我的上帝。
28:22
我所立為柱子的石頭也必作上帝的殿;凡你所賜給我的,我必將十分之一獻給你。」

16 When Jacob awoke from his sleep, he thought, “Surely the Lord is in this place, and I was not aware of it.” 17 He was afraid and said, “How awesome is this place! This is none other than the house of God; this is the gate of heaven.”
18 Early the next morning Jacob took the stone he had placed under his head and set it up as a pillar and poured oil on top of it. 19 He called that place Bethel,[e] though the city used to be called Luz.
20 Then Jacob made a vow, saying, “If God will be with me and will watch over me on this journey I am taking and will give me food to eat and clothes to wear 21 so that I return safely to my father’s household, then the Lord[f] will be my God 22 and[g] this stone that I have set up as a pillar will be God’s house, and of all that you give me I will give you a tenth.”

************

    雅各是因為上帝向他顯現、向他啟示,他才真正認識上帝,敬拜上帝、遵上帝為大,並且向上帝許願:「上帝若與我同在,在我所行的路上保佑我,又給我食物吃,衣服穿,使我平平安安地回到我父親的家,我就必以耶和華為我的上帝。我所立為柱子的石頭也必作上帝的殿;凡你所賜給我的,我必將十分之一獻給你。

   可見信仰是人被上帝所引導與賜福所產生的,不是人主動要信靠上帝!也因此,若沒有上帝的恩典,人是無法經歷到上帝在他身上做為!也因為這樣,不是高舉人的良善、也不是高舉人的信心,而是要高舉上帝的憐憫與恩典!

    我們常常落入自我中心的迷思,以為上帝也是因為我們信靠與敬畏才賜福給我們。其實應該反過來,是上帝賜福我們、引導我們,讓我們透過在基督的恩典,我們才能夠信靠與敬畏上帝,才能成為義人!




沒有留言: