2019年4月5日 星期五

創世記29:31-35


29:31 耶和華見利亞失寵(原文是被恨;下同),就使她生育,拉結卻不生育。
29:32
利亞懷孕生子,就給他起名叫流便(就是有兒子的意思),因而說:「耶和華看見我的苦情,如今我的丈夫必愛我。」
29:33
她又懷孕生子,就說:「耶和華因為聽見我失寵,所以又賜給我這個兒子」,於是給他起名叫西緬(就是聽見的意思)。
29:34
她又懷孕生子,起名叫利未(就是聯合的意思),說:「我給丈夫生了三個兒子,他必與我聯合。」
29:35
她又懷孕生子,說:「這回我要讚美耶和華」,因此給他起名叫猶大(就是讚美的意思)。這才停了生育。

31 When the Lord saw that Leah was not loved, he enabled her to conceive, but Rachel remained childless. 32 Leah became pregnant and gave birth to a son. She named him Reuben,[b] for she said, “It is because the Lord has seen my misery. Surely my husband will love me now.”
33 She conceived again, and when she gave birth to a son she said, “Because the Lord heard that I am not loved, he gave me this one too.” So she named him Simeon.[c]
34 Again she conceived, and when she gave birth to a son she said, “Now at last my husband will become attached to me, because I have borne him three sons.” So he was named Levi.[d]
35 She conceived again, and when she gave birth to a son she said, “This time I will praise the Lord.” So she named him Judah.[e] Then she stopped having children.

************

    說到「愛情」的力量,又要補一句經文所說:「雅各也與拉結同房,並且愛拉結勝似愛利亞,於是又服事了拉班七年。

    雖然雅各愛拉結不愛利亞,但是上帝卻有祂奇妙的做為:「耶和華見利亞失寵(原文是被恨;下同),就使她生育,拉結卻不生育。」

    利亞就因為上帝的賜福,一連生四個小孩:流便(就是有兒子的意思)西緬(就是聽見的意思)利未(就是聯合的意思)猶大(就是讚美的意思)。

     這四個兒子當中,猶大是猶大支派的祖先,是大衛王、主耶穌的出處,所以拉結會受如此記念的原因。




沒有留言: