2021年5月29日 星期六

約翰福音5:31-47

 

5:31 「我若為自己作見證,我的見證就不真。
5:32
另有一位給我作見證,我也知道他給我作的見證是真的。
5:33
你們曾差人到約翰那裡,他為真理作過見證。
5:34
其實,我所受的見證不是從人來的;然而,我說這些話,為要叫你們得救。
5:35
約翰是點著的明燈,你們情願暫時喜歡他的光。
5:36
但我有比約翰更大的見證;因為父交給我要我成就的事,就是我所做的事,這便見證我是父所差來的。
5:37
差我來的父也為我作過見證。你們從來沒有聽見他的聲音,也沒有看見他的形像。
5:38
你們並沒有他的道存在心裡;因為他所差來的,你們不信。
5:39
你們查考聖經(或譯:應當查考聖經),因你們以為內中有永生;給我作見證的就是這經。
5:40
然而,你們不肯到我這裡來得生命。
5:41
「我不受從人來的榮耀。
5:42
但我知道,你們心裡沒有上帝的愛。
5:43
我奉我父的名來,你們並不接待我;若有別人奉自己的名來,你們倒要接待他。
5:44
你們互相受榮耀,卻不求從獨一之上帝來的榮耀,怎能信我呢?
5:45
不要想我在父面前要告你們;有一位告你們的,就是你們所仰賴的摩西。
5:46
你們如果信摩西,也必信我,因為他書上有指著我寫的話。
5:47
你們若不信他的書,怎能信我的話呢?」

 

31 “If I testify about myself, my testimony is not true. 32 There is another who testifies in my favor, and I know that his testimony about me is true.

33 “You have sent to John and he has testified to the truth. 34 Not that I accept human testimony; but I mention it that you may be saved. 35 John was a lamp that burned and gave light, and you chose for a time to enjoy his light.

36 “I have testimony weightier than that of John. For the works that the Father has given me to finish—the very works that I am doing—testify that the Father has sent me. 37 And the Father who sent me has himself testified concerning me. You have never heard his voice nor seen his form, 38 nor does his word dwell in you, for you do not believe the one he sent. 39 You study[c] the Scriptures diligently because you think that in them you have eternal life. These are the very Scriptures that testify about me, 40 yet you refuse to come to me to have life.

41 “I do not accept glory from human beings, 42 but I know you. I know that you do not have the love of God in your hearts. 43 I have come in my Father’s name, and you do not accept me; but if someone else comes in his own name, you will accept him. 44 How can you believe since you accept glory from one another but do not seek the glory that comes from the only God[d]?

45 “But do not think I will accuse you before the Father. Your accuser is Moses, on whom your hopes are set. 46 If you believed Moses, you would believe me, for he wrote about me. 47 But since you do not believe what he wrote, how are you going to believe what I say?”

 

****************

 

    主耶穌在這裡告訴我們一個信仰很重要的原則,就是「求從獨一之上帝來的榮耀」!也唯有求上帝的榮耀,人才可以認出耶穌基督是上帝的兒子,進而信靠祂,因為上帝要藉主耶穌來拯救我們,脫離魔鬼的權勢進入永生!

 

    人與人之間常常以為看得見的才有力量,殊不知看不見的上帝是我們的力量泉源,祂的力量是來自祂的話語,而祂的話語更是有形有體的成為主耶穌基督,成就上帝救贖的大功!

 

    這當中有許多人不明白的奧秘,卻在這些奧秘中,透過有形有體的主耶穌像我們說,耶穌基督的代贖是實實在在的,也因為祂是上帝兒子的身分,這些作為才是有效的!也就是,祂死在十字架上是真真實實為我們贖罪,使我們有將來完全的贖的盼望,雖然我們現在還不是完美無罪的,但是將來必定完美無罪的!

 

    我們相信上帝羔羊的婚禮教會也就是全體信徒必定成為聖潔無有瑕疵的

 

 

 

 

沒有留言: