2022年9月30日 星期五

詩篇89篇2-6節

  2 我知道,你的慈愛永遠長存;你的信實如天永固。 3 你說:我曾和我所揀選的人立了約;我曾應許我的僕人大衛說: 4 我要使你的後裔永遠作王;我要鞏固你的王位直到萬代。 5 上主啊,諸天要歌頌你奇妙的作為;聖者在天庭要頌讚你的信實。 6 上主啊,天上沒有誰能比得上你;沒有其他的神能跟你並列。


  I will declare that your love stands firm forever, that you established your faithfulness in heaven itself. You said, 'I have made a covenant with my chosen one, I have sworn to David my servant, 'I will establish your line forever and make your throne firm through all generations.' ' Selah The heavens praise your wonders, O LORD, your faithfulness too, in the assembly of the holy ones. For who in the skies above can compare with the LORD ? Who is like the LORD among the heavenly beings?

  **********************************************************

      從這詩篇中,我們瞭解早在大衛的時代,上帝就應許有一位「永遠的君王」,這位君王是「大衛的子孫」。當時的人不知道「永遠的君王」是誰,今日我們就清楚這位「永遠的君王」是指主耶穌。

      同樣,聖經應許主耶穌必再來,新天新地要實現,上帝的國永遠堅立,我們要復活和被提,並與主耶穌同做王直到千千萬萬年。這些都要實現,正如主耶穌之道成肉身,成為大衛的子孫,是上帝所應許之「永遠的君王」。

      所以,我們也要如同詩人一般頌讚上帝:『上主啊,諸天要歌頌你奇妙的作為;聖者在天庭要頌讚你的信實。上主啊,天上沒有誰能比得上你;沒有其他的神能跟你並列。』

沒有留言: