2023年5月16日 星期二

希伯來書10章11-18節

 

  10:11 猶太的祭司天天站著事奉上帝,多次獻上同樣的祭物;可是這些祭物永遠不能替人除罪。 10:12 但是,基督獻上一次永遠有效的贖罪祭,然後坐在上帝的右邊, 10:13 在那裏等著上帝使他的敵人屈服在他腳下。 10:14 他一次的犧牲,使那些聖化歸主的人永遠成為完全。 10:15 聖靈也曾經對我們作證。首先他說: 10:16 主這樣說:在往後的日子,我要與他們立這樣的約:我要把我的法律放在他們的心坎上,寫在他們的頭腦裏。 10:17 他接著說:「我不再記住他們的罪惡和過犯。」 10:18 所以,既然這些罪得到寬赦,再也不需要贖罪的祭物了。

  Day after day every priest stands and performs his religious duties; again and again he offers the same sacrifices, which can never take away sins. But when this priest had offered for all time one sacrifice for sins, he sat down at the right hand of God. Since that time he waits for his enemies to be made his footstool, because by one sacrifice he has made perfect forever those who are being made holy. The Holy Spirit also testifies to us about this. First he says: 'This is the covenant I will make with them after that time, says the Lord. I will put my laws in their hearts, and I will write them on their minds.' Then he adds: 'Their sins and lawless acts I will remember no more.' And where these have been forgiven, there is no longer any sacrifice for sin.

  【關於上帝】

  1. 基督獻上一次永遠有效的贖罪祭,然後坐在上帝的右邊。

  2. 上帝要與他們立約:要把祂的法律放在我們的心坎上,寫在我們的頭腦裏。

  3. 耶穌基督成為贖罪祭,就不再需要贖罪的祭物了。

  【關於我】:祂一次的犧牲,使那些聖化歸主的人永遠成為完全。

  □罪惡:我過去認除了要耶穌基督的救恩之外,還要加上「好」行為才可以「贖罪」,甚至指責弟兄姐妹沒有「好」行為,不是真正得救的人。

  □應許:祂一次的犧牲,使那些聖化歸主的人永遠成為完全,主不再記住我們的罪惡和過犯。

  □態度:我要勇敢接受耶穌基督的救恩,相信祂贖罪之大能。

  □命令:既然這些罪得到寬赦,再也不需要贖罪的祭物了。

  □榜樣:保羅說:『因信而得以跟上帝有合宜關係的人將得生命。』

  ○聆聽親愛的救主的聲音,我要對他說…

  □「對不起」:求主赦免我靠自己為義的心。

  □「謝謝」:謝謝主為完成天父之慈愛之旨意,成為永遠有效的贖罪祭。

  □「請求」:幫助我單單依靠耶穌基督的救恩來到天父面前。

  □「我愛祢」:我願意在世人面前訴說祢的贖罪是永遠有效!

沒有留言: