2024年2月14日 星期三

士師記2:20-23

 

2:20 於是耶和華的怒氣向以色列人發作。他說:「因這民違背我吩咐他們列祖所守的約,不聽從我的話,
2:21
所以約書亞死的時候所剩下的各族,我必不再從他們面前趕出,
2:22
為要藉此試驗以色列人,看他們肯照他們列祖謹守遵行我的道不肯。」
2:23
這樣耶和華留下各族,不將他們速速趕出,也沒有交付約書亞的手。

 

20 Therefore the Lord was very angry with Israel and said, “Because this nation has violated the covenant I ordained for their ancestors and has not listened to me, 21 I will no longer drive out before them any of the nations Joshua left when he died. 22 I will use them to test Israel and see whether they will keep the way of the Lord and walk in it as their ancestors did.” 23 The Lord had allowed those nations to remain; he did not drive them out at once by giving them into the hands of Joshua.

 

***********

 

    從《士師記》作者所的的啟示:「因這民違背我吩咐他們列祖所守的約,不聽從我的話,所以約書亞死的時候所剩下的各族,我必不再從他們面前趕出,為要藉此試驗以色列人,看他們肯照他們列祖謹守遵行我的道不肯。」

 

    來驗證現實狀態是上帝的作為,「樣耶和華留下各族,不將他們速速趕出,也沒有交付約書亞的手。」

 

    這也就是說現實中在迦南地有許多民族留下成為以色列的絆腳石或試金石,是出於上帝的心意。正如我們得救之後仍然軟弱會有時犯罪,也是上帝的心意。這些都是上帝要使人認識到:不可以倚靠自己,要依靠上帝,尤其是基督要在我們心中做王,讓聖靈來實踐救恩!

 

    我們若沒有這樣的認識在信仰的路上會走得很辛苦且不得安慰呢!

 

 

沒有留言: