2021年9月25日 星期六

羅馬書9:1-5

 


9:1 我在基督裡說真話,並不謊言,有我良心被聖靈感動,給我作見證:
9:2
我是大有憂愁,心裡時常傷痛;
9:3
為我弟兄,我骨肉之親,就是自己被咒詛,與基督分離,我也願意。
9:4
他們是以色列人;那兒子的名分、榮耀、諸約、律法、禮儀、應許都是他們的。
9:5
列祖就是他們的祖宗;按肉體說,基督也是從他們出來的。他是在萬有之上,永遠可稱頌的上帝。阿們!

 

I speak the truth in Christ—I am not lying, my conscience confirms it through the Holy Spirit— I have great sorrow and unceasing anguish in my heart. For I could wish that I myself were cursed and cut off from Christ for the sake of my people, those of my own race, the people of Israel. Theirs is the adoption to sonship; theirs the divine glory, the covenants, the receiving of the law, the temple worship and the promises. Theirs are the patriarchs, and from them is traced the human ancestry of the Messiah, who is God over all, forever praised![a] Amen.

 

**************

 

    不是猶太人就是信耶穌的他們反而是不信的而不信主耶穌就無法得上帝的拯救這是救恩中很重要的原則也因為這樣保羅為了猶太人不信耶穌而感到痛心疾首,以至於他會說:「我是大有憂愁,心裡時常傷痛;為我弟兄,我骨肉之親,就是自己被咒詛,與基督分離,我也願意。」

 

    也因為這樣,教會不一定要照「猶太曆」來行事,不一定要守逾越節、住棚節、悔罪日、等等猶太人的節日。因為不是守這些節日得救,正如不是慶祝聖誕節或復活節而得救!最重要是要信靠耶穌基督才能得救,這才是上帝的旨意!

 

    親愛的弟兄姊妹,既有這樣的認識,我們也要如保羅一般的心志,盼望我們的骨肉至親都能夠信靠耶穌基督成為救主,情願讓我們來交換他們得救。雖然這是上帝的揀選,但是我們期盼我們的家人、同胞都能信靠主耶穌而得救!

 

 

沒有留言: