2015年9月8日 星期二

約翰福音21:15-17



21:15 他們吃完了早飯,耶穌對西門•彼得說:「約翰(在馬太十六章十七節稱約拿)的兒子西門,你愛我比這些更深嗎?」彼得說:「主啊,是的,你知道我愛你。」耶穌對他說:「你餵養我的小羊。」
21:16 耶穌第二次又對他說:「約翰的兒子西門,你愛我嗎?」彼得說:「主啊,是的,你知道我愛你。」耶穌說:「你牧養我的羊。」
21:17 第三次對他說:「約翰的兒子西門,你愛我嗎?」彼得因為耶穌第三次對他說「你愛我嗎」,就憂愁,對耶穌說:「主啊,你是無所不知的;你知道我愛你。」耶穌說:「你餵養我的羊。」
15 When they had finished eating, Jesus said to Simon Peter, “Simon son of John, do you love me more than these?”
Yes, Lord,” he said, “you know that I love you.”
Jesus said, “Feed my lambs.”
16 Again Jesus said, “Simon son of John, do you love me?”
He answered, “Yes, Lord, you know that I love you.”
Jesus said, “Take care of my sheep.”
17 The third time he said to him, “Simon son of John, do you love me?”
Peter was hurt because Jesus asked him the third time, “Do you love me?” He said, “Lord, you know all things; you know that I love you.”
Jesus said, “Feed my sheep.

***********

    這是復活的耶穌將背叛的彼得喚回的故事。這裡主問他三次:「你愛我嗎?」對應他三次不認主。這對彼得是重要的,因為主不會因為他的背叛而棄絕他,反倒用愛呼喚他回來。

    其實復活的耶穌也是天天呼喚著我們,不斷地問我們「你愛我嗎?」

    當你感受到祂的愛,要勇敢說出「主啊,你是無所不知的;你知道我愛你。」

    不僅如此,讓我們承擔主的託付「你餵養我的羊。」

沒有留言: