2018年7月23日 星期一

哥林多後書11:1-11


11:1 但願你們寬容我這一點愚妄,其實你們原是寬容我的。
11:2
我為你們起的憤恨,原是上帝那樣的憤恨。因為我曾把你們許配一個丈夫,要把你們如同貞潔的童女,獻給基督。
11:3
我只怕你們的心或偏於邪,失去那向基督所存純一清潔的心,就像蛇用詭詐誘惑了夏娃一樣。
11:4
假如有人來另傳一個耶穌,不是我們所傳過的;或者你們另受一個靈,不是你們所受過的;或者另得一個福音,不是你們所得過的;你們容讓他也就罷了。
11:5
但我想,我一點不在那些最大的使徒以下。
11:6
我的言語雖然粗俗,我的知識卻不粗俗。這是我們在凡事上向你們眾人顯明出來的。
11:7
我因為白白傳上帝的福音給你們,就自居卑微,叫你們高升,這算是我犯罪嗎?
11:8
我虧負了別的教會,向他們取了工價來給你們效力。
11:9
我在你們那裡缺乏的時候,並沒有累著你們一個人;因我所缺乏的,那從馬其頓來的弟兄們都補足了。我向來凡事謹守,後來也必謹守,總不至於累著你們。
11:10
既有基督的誠實在我裡面,就無人能在亞該亞一帶地方阻擋我這自誇。
11:11
為甚麼呢?是因我不愛你們嗎?這有上帝知道。

I hope you will put up with me in a little foolishness. Yes, please put up with me! I am jealous for you with a godly jealousy. I promised you to one husband, to Christ, so that I might present you as a pure virgin to him. But I am afraid that just as Eve was deceived by the serpent’s cunning, your minds may somehow be led astray from your sincere and pure devotion to Christ. For if someone comes to you and preaches a Jesus other than the Jesus we preached, or if you receive a different spirit from the Spirit you received, or a different gospel from the one you accepted, you put up with it easily enough.
I do not think I am in the least inferior to those “super-apostles.”[a] I may indeed be untrained as a speaker, but I do have knowledge. We have made this perfectly clear to you in every way. Was it a sin for me to lower myself in order to elevate you by preaching the gospel of God to you free of charge? I robbed other churches by receiving support from them so as to serve you. And when I was with you and needed something, I was not a burden to anyone, for the brothers who came from Macedonia supplied what I needed. I have kept myself from being a burden to you in any way, and will continue to do so. 10 As surely as the truth of Christ is in me, nobody in the regions of Achaia will stop this boasting of mine. 11 Why? Because I do not love you? God knows I do!

**************

    保羅在這裡提醒哥林多教會:「我為你們起的憤恨,原是上帝那樣的憤恨。因為我曾把你們許配一個丈夫,要把你們如同貞潔的童女,獻給基督。我只怕你們的心或偏於邪,失去那向基督所存純一清潔的心,就像蛇用詭詐誘惑了夏娃一樣。

    在教會當中最害怕的救世傳異端的事情,而且異端通常會說自己是直接從基督那裡得到啟示,不是一般教會所傳的道理!不是說自己最合乎聖經,不然就說別的基督徒不能得救,就只有與他說一樣的才可以得救!

    也因為這樣,教會的傳道人既然是上帝真理的管家與執事,就不要怕被弟兄姊妹取代,而將上帝的真理保留,傳的不完全,這樣就不好了!我們要勇敢的將上帝所交付得道說明清楚,好使弟兄姊妹明白教會所教導得是什麼!

    說到這裡,就讓我們知道教會為什麼要有「信仰告白」和「信條」、「信經」,就是要弟兄姊妹不受異端的影響!當然這些沒有聖經擁有最高的權威,但是對於那些傳異端的綽綽有餘了!

沒有留言: