2019年3月22日 星期五

創世記26:1-6


26:1 在亞伯拉罕的日子,那地有一次饑荒;這時又有饑荒,以撒就往基拉耳去,到非利士人的王亞比米勒那裡。
26:2
耶和華向以撒顯現,說:「你不要下埃及去,要住在我所指示你的地。
26:3
你寄居在這地,我必與你同在,賜福給你,因為我要將這些地都賜給你和你的後裔。我必堅定我向你父亞伯拉罕所起的誓。
26:4
我要加增你的後裔,像天上的星那樣多,又要將這些地都賜給你的後裔。並且地上萬國必因你的後裔得福
26:5
都因亞伯拉罕聽從我的話,遵守我的吩咐和我的命令、律例、法度。」
26:6
以撒就住在基拉耳。

Now there was a famine in the land—besides the previous famine in Abraham’s time—and Isaac went to Abimelek king of the Philistines in Gerar. The Lord appeared to Isaac and said, “Do not go down to Egypt; live in the land where I tell you to live. Stay in this land for a while, and I will be with you and will bless you. For to you and your descendants I will give all these lands and will confirm the oath I swore to your father Abraham. I will make your descendants as numerous as the stars in the sky and will give them all these lands, and through your offspring[a] all nations on earth will be blessed,[b] because Abraham obeyed me and did everything I required of him, keeping my commands, my decrees and my instructions.” So Isaac stayed in Gerar.

************

    亞伯拉罕雖然過世了,上帝的福份就臨到以撒,祂也向以撒顯現,向他啟示永生之福:「你不要下埃及去,要住在我所指示你的地。你寄居在這地,我必與你同在,賜福給你,因為我要將這些地都賜給你和你的後裔。我必堅定我向你父亞伯拉罕所起的誓。我要加增你的後裔,像天上的星那樣多,又要將這些地都賜給你的後裔。並且地上萬國必因你的後裔得福都因亞伯拉罕聽從我的話,遵守我的吩咐和我的命令、律例、法度。

    上帝給以撒這樣的啟示,不是在他平順的時候,而是在他遇見飢荒的時候。這也告訴我們,我們的人生雖然常常有許多苦難和不如意的事情,但是上帝卻為我們預備永遠的福份,超越世上得一切狀況!

    因此,我們要常常來思考上帝給我們永恆的應許,祂透過耶穌基督來呼召我們,使我們成為上帝的兒女!也因為這樣,我們人生的目的就是:榮耀上帝,永遠以上帝為我們的喜樂與滿足!

沒有留言: