2023年1月27日 星期五

詩篇7:1-6

  7:1 耶和華我的神啊,我投靠你。求你救我脫離一切追趕我的人,將我救拔出來。

7:2 恐怕他們像獅子撕裂我,甚至撕碎,無人搭救。

7:3 耶和華我的神啊,我若行了這事,若有罪孽在我手裏,

7:4 我若以惡報那與我交好的人──連那無故與我為敵的,我也救了他──

7:5 就任憑仇敵追趕我,直到追上;將我的性命踏在地下,使我的榮耀歸於灰塵。(細拉)

7:6 耶和華啊,求你在怒中起來,挺身而立,抵擋我敵人的暴怒;求你為我興起,你已經命定施行審判。

 A shiggaion of David, which he sang to the LORD concerning Cush, a Benjamite. LORD my God, I take refuge in you; save and deliver me from all who pursue me, or they will tear me apart like a lion and rip me to pieces with no one to rescue me. LORD my God, if I have done this and there is guilt on my hands--if I have repaid my ally with evil or without cause have robbed my foe--then let my enemy pursue and overtake me; let him trample my life to the ground and make me sleep in the dust. Arise, LORD, in your anger; rise up against the rage of my enemies. Awake, my God; decree justice.

  **********************

      詩人大衛知道上帝是公義的上帝,而公義的上帝也必保護行公義的人,所以他勇敢向上帝祈求保護。

      大衛之所以如此祈求是知道上帝算他為義,同樣今日我們因信耶穌基督,被上帝視為義的人,也是可以勇敢祈求上帝的保護。祂必垂聽與保守!

沒有留言: