2018年8月23日 星期四

提摩太後書1:3-7


1:3 我感謝上帝,就是我接續祖先用清潔的良心所事奉的上帝。祈禱的時候,不住的想念你,
1:4
記念你的眼淚,晝夜切切地想要見你,好叫我滿心快樂。
1:5
想到你心裡無偽之信,這信是先在你外祖母羅以和你母親友妮基心裡的,我深信也在你的心裡。
1:6
為此我提醒你,使你將上帝藉我按手所給你的恩賜再如火挑旺起來。
1:7
因為上帝賜給我們,不是膽怯的心,乃是剛強、仁愛、謹守的心。

 I thank God, whom I serve, as my ancestors did, with a clear conscience, as night and day I constantly remember you in my prayers. Recalling your tears, I long to see you, so that I may be filled with joy. I am reminded of your sincere faith, which first lived in your grandmother Lois and in your mother Eunice and, I am persuaded, now lives in you also.
For this reason I remind you to fan into flame the gift of God, which is in you through the laying on of my hands. For the Spirit God gave us does not make us timid, but gives us power, love and self-discipline.

****************

    保羅寫信的時候,心裡想念提摩太,盼望能夠早早與提摩太相見,並且為此流淚和禱告!要是我是提摩太的話,看到保羅這樣寫的時候,心裡必定大大感動,也同樣會盼望快快能再見面!

    保羅也提醒提摩太,上帝已經將信心放在他的心中,而且這樣的信心也是來自提摩太的家庭,就像他的祖母羅以和他的母親友妮基!有敬虔的長輩,才會有敬虔的後代!

    也因此保羅勉勵提摩太:為此我提醒你,使你將上帝藉我按手所給你的恩賜再如火挑旺起來。因為上帝賜給我們,不是膽怯的心,乃是剛強、仁愛、謹守的心。


沒有留言: