2018年6月30日 星期六

哥林多後書1:12-17


1:12 我們所誇的是自己的良心,見證我們憑著上帝的聖潔和誠實;在世為人不靠人的聰明,乃靠上帝的恩惠,向你們更是這樣。
1:13
我們現在寫給你們的話,並不外乎你們所念的、所認識的,我也盼望你們到底還是要認識;
1:14
正如你們已經有幾分認識我們,以我們誇口,好像我們在我們主耶穌的日子以你們誇口一樣。
1:15
我既然這樣深信,就早有意到你們那裡去,叫你們再得益處;
1:16
也要從你們那裡經過,往馬其頓去,再從馬其頓回到你們那裡,叫你們給我送行往猶太去。
1:17
我有此意,豈是反覆不定嗎?我所起的意,豈是從情慾起的,叫我忽是忽非嗎?

12 Now this is our boast: Our conscience testifies that we have conducted ourselves in the world, and especially in our relations with you, with integrity[b] and godly sincerity. We have done so, relying not on worldly wisdom but on God’s grace. 13 For we do not write you anything you cannot read or understand. And I hope that, 14 as you have understood us in part, you will come to understand fully that you can boast of us just as we will boast of you in the day of the Lord Jesus.
15 Because I was confident of this, I wanted to visit you first so that you might benefit twice. 16 I wanted to visit you on my way to Macedonia and to come back to you from Macedonia, and then to have you send me on my way to Judea. 17 Was I fickle when I intended to do this? Or do I make my plans in a worldly manner so that in the same breath I say both “Yes, yes” and “No, no”?

**************

    保羅本來有意去哥林多教會,後來沒有去,引起教會耿耿於懷,所以保羅在此說明:我既然這樣深信,就早有意到你們那裡去,叫你們再得益處;也要從你們那裡經過,往馬其頓去,再從馬其頓回到你們那裡,叫你們給我送行往猶太去。

    保羅在此敘述有所變動,不是因為自己的情慾或喜好的問題,是因為上帝的帶領所要哥林多教會的信徒可以明白,保羅不是反反覆覆的人,請大家不要介意。

    保羅仍然是為哥林多教會的信徒感到驕傲,同樣哥林多教會的信徒也要以保羅為驕傲,彼此都要成為主耶穌再來的時候,得獎賞的推薦信!這也告訴我們,信徒和傳道人要互為推薦信,都能蒙主的獎賞!

沒有留言: