2018年8月26日 星期日

提摩太後書4:9-22


4:9 你要趕緊地到我這裡來。
4:10
因為底馬貪愛現今的世界,就離棄我往帖撒羅尼迦去了;革勒士往加拉太去;提多往撻馬太去;
4:11
獨有路加在我這裡。你來的時候,要把馬可帶來,因為他在傳道(或譯:服事我)的事上於我有益處。
4:12
我已經打發推基古往以弗所去。
4:13
我在特羅亞留於加布的那件外衣,你來的時候可以帶來,那些書也要帶來,更要緊的是那些皮卷。
4:14
銅匠亞歷山大多多地害我;主必照他所行的報應他。
4:15
你也要防備他,因為他極力敵擋了我們的話。
4:16
我初次申訴,沒有人前來幫助,竟都離棄我;但願這罪不歸與他們。
4:17
惟有主站在我旁邊,加給我力量,使福音被我盡都傳明,叫外邦人都聽見;我也從獅子口裡被救出來。
4:18
主必救我脫離諸般的凶惡,也必救我進他的天國。願榮耀歸給他,直到永永遠遠。阿們。
4:19
問百基拉、亞居拉,和阿尼色弗一家的人安。
4:20
以拉都在哥林多住下了。特羅非摩病了,我就留他在米利都。
4:21
你要趕緊在冬天以前到我這裡來。有友布羅、布田、利奴、革老底亞,和眾弟兄都問你安。
4:22
願主與你的靈同在!願恩惠常與你們同在!

Do your best to come to me quickly, 10 for Demas, because he loved this world, has deserted me and has gone to Thessalonica. Crescens has gone to Galatia, and Titus to Dalmatia. 11 Only Luke is with me. Get Mark and bring him with you, because he is helpful to me in my ministry. 12 I sent Tychicus to Ephesus. 13 When you come, bring the cloak that I left with Carpus at Troas, and my scrolls, especially the parchments.
14 Alexander the metalworker did me a great deal of harm. The Lord will repay him for what he has done. 15 You too should be on your guard against him, because he strongly opposed our message.
16 At my first defense, no one came to my support, but everyone deserted me. May it not be held against them. 17 But the Lord stood at my side and gave me strength, so that through me the message might be fully proclaimed and all the Gentiles might hear it. And I was delivered from the lion’s mouth. 18 The Lord will rescue me from every evil attack and will bring me safely to his heavenly kingdom. To him be glory for ever and ever. Amen.
19 Greet Priscilla and Aquila and the household of Onesiphorus. 20 Erastus stayed in Corinth, and I left Trophimus sick in Miletus. 21 Do your best to get here before winter. Eubulus greets you, and so do Pudens, Linus, Claudia and all the brothers and sisters.
22 The Lord be with your spirit. Grace be with you all.

******************

    保羅對自己的得救是有把握,正如他在這裡所說:「惟有主站在我旁邊,加給我力量,使福音被我盡都傳明,叫外邦人都聽見;我也從獅子口裡被救出來。主必救我脫離諸般的凶惡,也必救我進他的天國。願榮耀歸給他,直到永永遠遠。阿們。

    我們若有得救的確據,我們就不會害怕,不管面對任何危險和苦難!因為我們相信上帝在耶穌基督裡的拯救大能,是永不落空!如此,我們就可以放膽來傳主的福音,與人分享福音的好處!

    保羅因著盼望就能夠面對從人來的壓迫與攻擊,也不會懼怕魔鬼藉由疾病、災難、惡人的折磨!因為,相信最後的勝利是屬於耶穌基督的!上帝事必永遠得勝與掌權的!

沒有留言: