2019年2月9日 星期六

創世記18:9-15


18:9 他們問亞伯拉罕說:「你妻子撒拉在哪裡?」他說:「在帳棚裡。」
18:10
三人中有一位說:「到明年這時候,我必要回到你這裡;你的妻子撒拉必生一個兒子。」撒拉在那人後邊的帳棚門口也聽見了這話。
18:11
亞伯拉罕和撒拉年紀老邁,撒拉的月經已斷絕了。
18:12
撒拉心裡暗笑,說:「我既已衰敗,我主也老邁,豈能有這喜事呢?」
18:13
耶和華對亞伯拉罕說:「撒拉為甚麼暗笑,說:『我既已年老,果真能生養嗎?』
18:14
耶和華豈有難成的事嗎?到了日期,明年這時候,我必回到你這裡,撒拉必生一個兒子。」
18:15
撒拉就害怕,不承認,說:「我沒有笑。」那位說:「不然,你實在笑了。」

“Where is your wife Sarah?” they asked him.
“There, in the tent,” he said.
10 Then one of them said, “I will surely return to you about this time next year, and Sarah your wife will have a son.”
Now Sarah was listening at the entrance to the tent, which was behind him. 11 Abraham and Sarah were already very old, and Sarah was past the age of childbearing. 12 So Sarah laughed to herself as she thought, “After I am worn out and my lord is old, will I now have this pleasure?”
13 Then the Lord said to Abraham, “Why did Sarah laugh and say, ‘Will I really have a child, now that I am old?’ 14 Is anything too hard for the Lord? I will return to you at the appointed time next year, and Sarah will have a son.”
15 Sarah was afraid, so she lied and said, “I did not laugh.”
But he said, “Yes, you did laugh.”

***********

    其實這三位天使代表上帝,要向亞伯拉罕宣告:「到明年這時候,我必要回到你這裡;你的妻子撒拉必生一個兒子。

    或許這件事情一直被藏在亞伯拉罕的心中,沒有向撒拉說,所以撒拉聽到的反應是:我既已衰敗,我主也老邁,豈能有這喜事呢?

    但是上帝要向他們顯明自己的全能,就向他們說:「撒拉為甚麼暗笑,說:『我既已年老,果真能生養嗎?』耶和華豈有難成的事嗎?到了日期,明年這時候,我必回到你這裡,撒拉必生一個兒子。

    許多時候,我們就像撒拉一樣,不敢相信上帝要賜福給我們,一直為眼前和現實的狀況,否定上帝是全能的主!但是,上帝就是這樣奇妙的上帝,他要讓我們經歷神蹟奇事,超乎我們的想像的!讓我們勇敢將自己交託在上帝手中,讓神蹟奇事隨著我們吧!

沒有留言: