2019年11月28日 星期四

腓立比書3章12-14節


3:12 這不是說我已經成功,或已經完全了。我繼續奔跑,只求贏得那獎賞;其實,為要使我達到這目標,基督耶穌已經先贏得了我。
3:13 弟兄姊妹們,我並不認為我已經贏得了這獎賞;我只專心一件事:就是忘記背後,全力追求前面的事。
3:14 我向著目標直奔,為要得到獎賞;這獎賞就是屬天的新生命,是上帝藉著基督耶穌呼召我去領受的。

Philippians 3:12-14 NIV

Not that I have already obtained all this, or have already been made perfect, but I press on to take hold of that for which Christ Jesus took hold of me. Brothers, I do not consider myself yet to have taken hold of it. But one thing I do: Forgetting what is behind and straining toward what is ahead, I press on toward the goal to win the prize for which God has called me heavenward in Christ Jesus.

***********************************

    基督徒不是無所求,是要求「贏得那獎賞」!

    所以保羅在此告訴我們:『我只專心一件事:就是忘記背後,全力追求前面的事。我向著目標直奔,為要得到獎賞;這獎賞就是屬天的新生命,是上帝藉著基督耶穌呼召我去領受的。

    也因為要得那獎賞,所以基督徒要努力以赴,不是消極過日子。馬偕博士說:「寧可燒毀,也不可鏽壞!」

    讓我們為「贏得那獎賞」而奮鬥吧!




沒有留言: