2023年6月10日 星期六

加拉太書1:13-17

 

1:13 你們聽見我從前在猶太教中所行的事,怎樣極力逼迫殘害上帝的教會。

1:14 我又在猶太教中,比我本國許多同歲的人更有長進,為我祖宗的遺傳更加熱心。

1:15 然而,那把我從母腹裡分別出來、又施恩召我的上帝,

1:16 既然樂意將他兒子啟示在我心裡,叫我把他傳在外邦人中,我就沒有與屬血氣的人商量,

1:17 也沒有上耶路撒冷去見那些比我先作使徒的,惟獨往阿拉伯去,後又回到大馬士革。

 

13 You know what I was like when I followed the Jewish religion—how I violently persecuted God’s church. I did my best to destroy it. 14 I was far ahead of my fellow Jews in my zeal for the traditions of my ancestors.

15 But even before I was born, God chose me and called me by his marvelous grace. Then it pleased him 16 to reveal his Son to me so that I would proclaim the Good News about Jesus to the Gentiles.

When this happened, I did not rush out to consult with any human being. 17 Nor did I go up to Jerusalem to consult with those who were apostles before I was. Instead, I went away into Arabia, and later I returned to the city of Damascus.

***********

 

    保羅在此說到自己生命的改變:原本是熱心於猶太的傳統宗教並且是逼迫教會的人然而上帝竟然樂意將耶穌基督啟示在他心裡,呼召他把主耶穌傳在外邦人中間使外邦人同享福音的好處!

 

    這是一個很奇妙的生命改變,這一切並不是出於保羅自己,是上帝透過聖靈大大做工,使他可以認識主耶穌就是基督。也因為他自己有這樣的轉變,可以在他所寫給教會的書信中述說聖靈的工作!

 

    因此上帝的啟示是神學當中很重要的課題沒有上帝的啟示人是無法信靠主耶穌的也沒辦法發生生命的改變!也因此得救的開始是來自上帝的啟示也就是聖靈不可抗拒的恩典沒有啟示就無法改變生命來信靠主耶穌!

 

 

沒有留言: